ثبت شرکت ثبتیکال

ثبتیکال با مدیریت حسین آریادل با بیش از 15 سال سابقه نوآوری در ارائه خدمات ثبتی و حقوقی تأسیس گردیده که با ایجاد خلاقیت در رفع نواقص و ایرادات پروسه های خدمات ثبتی و با بهره گیری از سیستم های هوشمند رایانه ای و نیروی متخصص خط مشی خود را بر رضایت کامل مشتریان قرار داده است.
لذا در جهت رضایتمندی و اعتماد کامل مشتریان محترم مفتخریم که خدمات مورد درخواست مشتریان محترم را بدون اخذ هیچ گونه پیش پرداخت انجام و پس از رضایت کامل و در پایان کار وجه دریافت نماییم.

طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعریف شرکت

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی1 جهت دستیابی به سود و منفعت می­توانند توانایی­های خود را اعم از سرمایه، تخصص و ارتباطات در کنار یکدیگر قرار دهند که مجموع این توانایی­ها در کنار هم می­بایست تحت چهارچوب خاص با عقد قراردادی مابین این افراد صورت بپذیرد و “شرکت­ها” نوع خاصی از این قراردادها هستند که هر کدام از انواع شرکتها شامل (مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام، تضامنی…) چهارچوب و تعریف خاصی از ارتباطات مابین شرکاء و همچنین مابین شرکا و اشخاص ثالث (خارج از شرکت) را بیان می­دارد.
تعریف موسسه
موسسات غیر تجاری اشخاصی حقوقی هستند که فقط در زمینه امور خدماتی مشغول هستند و برخلاف شرکتها جنبه تجارتی ندارند. موسسات غیر تجاری به دو قسم می­باشند. انتفاعی و غیرانتفاعی.
مقصود از موسسات انتفاعی اشخاصی حقوقی می­باشند که مقصود از تشکیل آنها جلب منافع و تقسیم سود بین اعضاء خود می­باشد.
موسساعت غیرانتفاعی جهت تقسیم منافع و تقسیم سود تشکیل نشده­اند و مانند انجمن­ها و سندیکاها، اتحادیه­ها، احزاب و دستجات سیاسی و NGO می­باشد. جهت ثبت موسسات غیرانتقاعی باید از سازمان­ها یا وزارتخانه­های مربوطه مجوزات حصال گردد.

(پانویس1
اشخاص حقوقی: شخص حقوقی به ماهیت وجودی اعتباریی اطلاق می­شود که زنده نیست و انسان هم نیست که مستقلاً طرف حق واقع شود.
اشخاص حقیقی: شخص حقیقی به هر یک از افراد نوع بشر گفته می­شود.)

انواع شرکت

در قانون تجارت 7 نوعه شرکت نامبرده شده که عبارتند از:
1- سهامی (خاص و عام) 2- با مسئولیت محدود 3- تضامنی 4- تعاونی 5- نسبی 6- مختلط سهامی 7- مختلط غیر سهامی

  • ۰
  • ۰

تحصیلات و کسب دانش و تجربه جهت انتخاب شغل امری بسیار مهم می باشد . افراد با تکیه بر این پشتوانه علمی می توانند اقدام به راه اندازیه کسب و کاری موفق نمایند در مقاله نیز قصد داریم به بررسی تاثیر مدرک تحصیلی در ثبت شرکت ها و موسسات بپردازیم .
توجه داشته باشید که به طور کلی ثبت شرکت یا موسسه بر دونوع می باشد:
1- شرکت و موسسات تجاری 2- شرکت و موسسات غیر تجاری
1-در شرکت ها و موسسات تجاری پس از توافق و تهعد که بین شرکا بوجود می اید شرکت تجاری را تشکیل میدهند و متعهد می شوند در حدود قرارداد و تشریفات تعیین شده عمل نمایند. جهت ثبت آن مدرک تحصیلی اجباری نمی باشد ،در مجموع آنچه در ثبت شرکت تجاری حائز اهمیت می باشد عبارت است از : قصد و رضایت ، اهلیت  ، معین بودن موضوع ، قانونی بودن جهت و هدف و رعایت شرایط اختصاصی که متشکل از وجود شرکا ، همکاری شرکا ، سرمایه گذاری به تقسیم سود و زیان  که مبادرت به عملیات بازرگانی  در این موسسات یا شرکت ها می باشد . پس همانگونه که اشاره شد ثبت شرکت یا موسسات تجاری قانونی مستلزم ارائه مدارک دانشگاهی نمی باشد .
2-شرکت ها یا موسسات غیر تجاری : انجام امور تجاری مانند خرید و فروش و صادرات و واردات و نظایر آن در این نوع شرکت یا موسسه امکان پذیر نیست . این نوع موسسات در زمینه  فعالیت های خدماتی و ارائه مشاوره ای فعال می باشند مانند : موسسات حقوقی ، ثبت شرکت های مهندسی ، ثبت شرکت های مهندسی فنی ، ثبت شرکت های بیمه ، ثبت شرکت های طراحی سایت ، ثبت شرکت های گردشگری، موسسه پیمانکاری ،که فعالیت در آن  نیازمند مدارک تحصیلی می باشند .
به عنوان مثال:
1- ثبت شرکت گردشکری :داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی
2-ثبت شرکت مترجمه رسمی : فعالیت در این زمینه نیاز به بلاترین مدرک تحصیلی می باشد
3-شرکت بیمه : داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته بیمه یا سایر رشته ها با گرایش بیمه
4-شرکت های مهندسین :  جهت ثبت شرکت مهندسی کلیه اعضا باید دارای مدرک مهندسی باشند و در زمان ثبت کلیه اعضا مدارک تحصیلی مهندسی خود را تحویل مرجع ثبت شرکت ها دهند
5-موسسه پیمانکاری : در امتیاز با سوابق فوق دیپلم محاسبه می شود غیر ان اخرین مدرک تحصیلی کارشناسی می باشد
6-موسسه حقوقی : ثبت موسسه حقوقی لازم است حداقل یک مدرک تحصیلی کارشناسی حقوفی ارائه گردد این مدرک تحصیلی باید متعلق به یکی از اعضای هیت مدیره شرکت باشد که به موجب ایین نامه ی مربوط به تشکیل موسسه حقوقی حداقل یک نفر از وکلای موسس باید دارای ده سال سابقه وکالت دادگستری باشد .
در انتها امیدواریم از مطالعه این مطلب رضایت کامل داشته باشید. همواره جهت ارائه مشاوره و انجام امور ثبتی در خدمت شما عزیزان هستیم.


ثبت شرکت ثبتیکال https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

به کارگیری علائم تجاری و صنعتی سابقه نسبتاَ طولانی دارد و می توان گفت از هنگامی که محصولات مشابه به بازار عرضه شده است صاحبان حرف و صنایع و تجار به منظور حفظ اصالت محصولات خود درصدد برآمده اند به وسیله مناسبی کالای خود را به مشتری بشناسانند و مانع فریب مشتریان خود، در اثر ارائه کالای مشابه دیگران شوند. 
می توان گفت ، حتی قبل از تعیین علائم تجاری مخصوص از طرف تجار خود مردم و مشتریان هر تاجر و صاحب صنعتی با توجه به کالاهای مورد نظر خود یک سلسله علائم محلی و شخصی را در نظر گرفته و به این وسایل در جستجوی کالای مطلوب خود گشته و دیگران را برای خرید کالای مرغوب هدایت می کردند . مثلاَ جنس متعلق به شهر ، منطقه یا محله مخصوصی را برای خرید کالای مرغوب هدایت می کردند. مثل اینکه می گفتند ، زعفران خراسان ، گز اصفهان ، چاقوی زنجان و از این قبیل به نحوی که حکایت از تشخیص و تمییز کالای مرغوب می کند.
از این رو امروزه اسم و علامت تجاری از اهمیت خاصی برخوردار گشته و تجار حساسیت زیادی نسبت به تعیین علامت تجاری و حفاظت و صیانت از آن نشان می دهند.
جهت مزید اطلاع خوانندگان محترم به اطلاع می رساند ، ” موسسه حقوقی ثبتیکال ” با بیش از یک دهه تجربه ی موفق و با بهره گیری از متخصصان توانمند ، به صورت فوق حرفه ای خدمات خود را در زمینه های ذیل ارائه می نماید :

  • مشاوره در انتخاب نام برند

قبل از ثبت هر برندی می بایست برای آن نام انتخاب کنید. انتخاب نام برند ، یکی از مهم ترین اقداماتی است که در مسیر ثبت برند انجام می شود.
تغییرات مداوم و پایدار در صنعت تولید و رقابت روزمره در میان تولیدکنندگان، مستلزم ایده های خلاق و بدیع می باشد تا برندها بتوانند در این بازار حضور یابند. لذا علامت تجاری می بایست ابتکاری و جدید باشد.
علامت باید مشخص جنس و به نحوی باشد که بتوان آن را در انحصار صاحب علامت دانست مثلاَ برای کلاه علامت کلمه ” کلاه ” مشخص جنس نخواهد بود زیرا از کلمه ” کلاه ” منحصر بودن آن به یک نوع کلاه معلوم نمی شود ولی برای چایی استعمال شکل یا کلمه کلاه مانعی ندارد و خریدار می تواند چای کلاه نشان را از فروشنده مطالبه و خریداری نماید. همچنین اسامی عام نیز به جهت اجناسی که از آن نوع هستند استعمال نمی شوند زیرا معرف جنس نخواهند بود.

  • استعلام نام برند

قبل از ثبت هر برندی اول باید ببینید در طبقه ( زمینه ) فعالیتی که مد نظر شماست آن نام قبلاَ ثبت شده است یا خیر. توضیح آنکه، در آیین نامه جهت کلیه اجناس، طبقاتی قائل و آن را به 45 قسمت نموده اند مثلاَ طبقه 1 محصولات شیمیایی که در صنایع و علوم و عکاسی و کشاورزی و کود طبیعی و مصنوعی و مواد آب دادن فلزات و دباغی است و طبقه 23 انواع نخ و طبقه 24 انواع پارچه است . بنابراین ، متقاضی باید معلوم کند نام مورد تقاضای او در  طبقه فعالیت مورد نظر وجود نداشته باشد.
همکاران ما در این مرکز از نام پیشنهادی شما استعلام خواهند گرفت.

  • اقدامات لازم جهت ثبت برند در کوتاه ترین زمان ممکن

ثبت علامت تجاری جز در مواردی که قانون تکلیف نموده باشد اختیاری است لیکن همان طور که مذکور افتاد، علیرغم عدم الزام قانونی، تجار به دلیل برخورداری از حمایت قانونی و نیز استفاده از شهرت و کارمایه تجاری و امتیازهای مادی و معنوی نسبت به ثبت علامت تجاری اقدام می کنند. ثبت علامت تجاری مستلزم انجام اقدامات ذیل است :
– مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir  و تکمیل اطلاعات خواسته شده
– دریافت رمز اظهارنامه و کد پیگری
– ارائه مدارک به اداره مالکیت معنوی
توضیح آنکه پس از تکمیل اطلاعات در سامانه پاسخ اداره ممکن است یکی از سه وضعیت اخطار نقص /  رد پرونده / آگهی نوبت اول باشد. در حالت آگهی نوبت اول یعنی اشکالی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
– پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت به صورت اینترنتی
در صورتی که تا سی روز پس از انتشار آگهی نسبت به علامت مورد تقاضا اعتراضی به عمل نیاید می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام نمود. اداره ثبت شرکت ها مکلف است علامت را به ثبت رسانیده و تصدیقی حاکم از ثبت علامت به صاحب علامت یا نماینده او تسلیم کند . ( ماده 9 آیین نامه ثبت علائم )
طبق ماده 9 قانون ثبت علائم و اختراعات ، متصدی ثبت در موارد ذیل تقاضای ثبت را رد خواهد کرد :
– در صورتی که علامت مخالف مقررات قانون باشد.
– در صورتی که علامت قبلاَ به اسم دیگری ثبت شده و یا شباهت علامت با علامت دیگری که ثبت شده است به اندازه ای باشد که مصرف کنندگان عادی یعنی اشخاصی را که اطلاعات مخصوصی ندارند به اشتباه بیندازد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما تماس حاصل نمایید.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

شرکت سهامی عام شرکتی است که موسسین آن قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام یه مردم تامین می کنند . به این طریق که موسسین قبلاَ بیست درصد سرمایه را خودشان تعهد کرده و لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس در یکی از بانک ها سپرده و سپس اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم می نمایند. 
موسسین شرکت سهامی عام ، قبل از هر کار باید بیست درصد سرمایه را تعهد نمایند و سی و پنج درصد از مبلغ تعهد شده را نزد یکی از بانک ها در حسابی به نام شرکت در حال تاسیس بسپارند. مثلاَ شرکتی که با سرمایه یکصد میلیون ریال تاسیس می شود موسسین باید اقلاَ بیست میلیون ریال آن را تعهد نموده و اقلاَ هفت میلیون ریال که سی و پنج درصد مورد تعهد است نقداَ پرداخت و در حساب جدیدی که به نام شرکت سهامی در حال تاسیس می باشد ( با قید اسم شرکت ) امانت بسپارند.
” هر گاه تمام یا قسمتی از تعهد موسسین به صورت غیر نقد ( مانند امتیاز یا ملک ) باشد باید عین آن یا اسناد مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده است تودیع نمایند “.
سپس اظهارنامه ای که معمولاَ چاپی و حاکی موادی است که در قانون ذکر شده به ضمیمه طرح اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد منضم به گواهینامه بانک دائر به موجود بودن حساب سپرده و تسلیم مدارک مربوط به آورده های غیر نقدی در صورتی که تعهد موسسین به صورت غیرنقد باشد، به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم نمایند . این مدارک تماماَ باید به امضای موسسین رسیده باشد.
در این مقاله به موضوع پذیره نویسی می پردازیم.

  • ۰
  • ۰

اشخاص حقوقی پس از ثبت ممکن است نیاز به تغییر و تحولاتی در اساسنامه شرکتشان داشته باشند. به موجب قانون تمامی تغییرات شرکت ها می بایست در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد. ثبت این تغییرات مستلزم تنظیم صورتجلسه است. لذا ابتدا لازم است انجام تغییرات با موافقت و رای اکثریت مجمع عمومی یا هیات مدیره به تصویب برسد . پس از اتخاذ تصمیم در خصوص تغییرات شرکت ، تنظیم و تدوین صورتجلسات مربوطه انجام می پذیرد.

  • انواع تغییرات شرکت عبارت است از :

تغییر موضوع شرکت  ،  تغییر مرکز اصلی شرکت ، تغییر نام شرکت ، تغییر مدت شرکت ( کم یا زیاد کردن آن ) ،  تغییر سرمایه شرکت ( افزایش یا کاهش آن ) ،  افزایش یا کاهش تعداد اعضای هیات مدیره و بازرس ها و همچنین افزایش با کاهش مدت عضویت آنان ،  ورود و با خروج شریک یا شرکا ،  انحلال شرکت ، تغییر دارندگان حق امضا ،تعیین سمت هیات مدیره ، انتخاب یا تمدید اعضای هیات مدیره ، افزایش یا کاهش تعداد اعضای هیات مدیره و بازرس ها و همچنین افزایش با کاهش مدت عضویت آنان ، تبدیل سهام شرکت به بی نام و بی نام ، تصویب تراز سود و زیان ، تعیین و تصویب بیلان مالی ، نقل و انتقال سهام ( در شرکت های سهامی خاص )

  • صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده در تغییرات شرکت

در طول حیات شرکت ، مسائلی ممکن است پیش آید که نه مربوط به تاسیس شرکت است و نه مربوط به امور جاری شرکت . بلکه اموری است اتفاقی ، مهم و فوق العاده . در این صورت مجمع عمومی فوق العاده شرکت باید تشکیل و نسبت به آن ها اتخاذ نصمیم کند از قبیل لزوم تغییر نام ، موضوع ، سرمایه  یا مرکز اصلی شرکت یا افزایش و کاهش سرمایه که همیشه و به طور مرتب پیش نمی آید بلکه در بعضی مواقع به لحاظ بعضی مصالح ایجاب می کند که تغییری در وضعیت آن ها پیش آید. در این صورت مجمع عمومی فوق العاده تشکیل و نسبت به آن ها اتخاذ تصمیم می کند. مسائل مربوط به این مجمع را به شرح ذیل بررسی می کنیم :
الف ) نحوه تشکیل و اتخاذ تصمیم
دعوت شرکا به طور کلی در مجامع عمومی باید از طریق نشر آگهی در روزنامه کثیرالانتشار شرکت به عمل آید. طبق تبصره ماده 97 لایحه اصلاحی چنانچه کلیه صاحبان سهام در مجمع حاضر باشند نشر آگهی و تشریفات دعوت الزامی نیست.
برای رسمیت یافتن مجمع عمومی فوق العاده  حضور لااقل دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رای دارند الزامی است. اگر در اولین جلسه این حد نصاب تامین نشد، در جلسه دوم با حضور دارندگان بیش از یک سوم سهامی که حق رای دارند رسمیت خواهد یافت .
اگر در جلسه دوم هم حد نصاب قانونی تامین نگردد در این صورت موضوع منتفی است و برخلاف مجمع عمومی موسس، که در این صورت جلسه سومی پیش بینی شده و در مورد مجمع عمومی عادی، که در جلسه دوم با حضور هر تعداد از صاحبان سهام می توان تصمیم گیری کرد، در مورد مجمع عمومی فوق العاده با تشکیل جلسه دوم و عدم تامین حد نصاب معلوم می شود سهامداران شرکت علاقه ای به طرح آن ندارند و موضوع موقتاَ مسکوت می ماند.
در هر حال، بعد از رسیدن به حد نصاب، تصمیم گیری در مجمع مزبور، همیشه با اکثریت دوسوم آرای اعضای حاضر در جلسه رسمی معتبر خواهد بود.
ب ) صلاحیت و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده
هر گونه تغییر در مواد اساسنامه یا در سرمایه شرکت یا انحلال شرکت قبل از موعد منحصراَ در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است “.
لذا هر نوع تغییرات اساسی در امور شرکت و از جمله هر گونه تغییر در مقررات اساسنامه شرکت ، در صلاحیت این مجمع می باشد. بنابراین مجمع عمومی فوق العاده می تواند در موارد ذیل اتخاذ تصمیم کند :
1. تغییر نام شرکت
2. تغییر موضوع شرکت
3. تغییر مرکز اصلی شرکت
4. تغییر مدت شرکت ( کم یا زیاد کردن آن )
5. تغییر سرمایه شرکت ( افزایش یا کاهش آن )
6. تاسیس سهام ممتاز
7. افزایش یا کاهش تعداد اعضای هیات مدیره و بازرس ها و همچنین افزایش با کاهش مدت عضویت آنان ، مشروط بر اینکه برخلاف مقررات قانون تجارت نباشد.
8. تغییر مقررات مربوط به مجامع عمومی .
9. انحلال شرکت قبل از خاتمه مدت ( در صورتی که مدت محدود باشد ) و انحلال آن در صورت اعلام محدودیت مدت
10. اتخاذ هر گونه تصمیمی که در صلاحیت مجمع عمومی موسس و مجمع عمومی عادی نبوده و از امور فوق العاده شرکت محسوب می گردد.
ج) ممنوعیت های مجمع عمومی فوق العاده
مجمع عمومی فوق العاده از اتخاذ تصمیم در موارد ذیل ممنوع است :
1. تصمیم گیری گیری در مسائلی که در صلاحیت سایر مجامع عمومی شرکت است.
2. اتخاذ تصمیم برخلاق مقررات قانونی ( به طور کلی ) و برخلاف مقررات تجاری ( به طور خاص ) زیرا توافق اشخاص برخلاف مقررات قانونی اعتبار ندارد.
3. مجمع عمومی فوق العاده مثل سایر مجامع عمومی شرکت ، حق تغییر تابعیت شرکت را ندارد.
4. حق افزایش تعهدات سهام را با هیچ اکثریتی ندارد زیرا از نظر حقوقی اگر چه تعهد به نفع شخص ثالث جائز است ولی توافق و تراضی به ضرر دیگران ( افزودن تعهدات آنان بدون رضایتشان ) جائز نیست. ولی مجمع عمومی فوق العاده می تواند به اتفاق آرای کلیه شرکای شرکت به تعهدات آنان بیفزاید. ( مثلاَ سرمایه شرکت را افزایش دهد ).
ضمناَ مجمع عمومی عادی و فوق العاده ممکن است حسب نیاز تواماَ تشکیل شوند . مثلاَ همزمان با تشکیل مجمع عمومی به منظور رسیدگی به ترازنامه و سایر امور جاری شرکت ، تصمیم به افزایش سرمایه هم گرفته شود، در این صورت ضمن اینکه ، دستور جلسه در آگهی مربوط به دعوت باید قید شود هر یک از دو موضوع مختلف از نظر حد نصاب و رای گیری تابع مقررات مربوط به مجمع مربوطه خواهد بود.

  • صلاحیت مجمع عمومی عادی در تغییرات شرکت

سایر مواردی که جزو اختیارات مجمع عمومی فوق العاده نمی باشد در صلاحیت مجمع عمومی عادی است که از جمله شامل تعیین اعضاء هیئت مدیره ( اصلی و علی البدل ) تعیین بازرسین ( اصلی و علی البدل ) ، تصویب بیلان مالی ، تعیین پاداش مدیران و ..می باشد.

  • صلاحیت هیات مدیره در تغییرات شرکت

به موجب ماده 118 لایحه قانونی 1347 ، جز درباره موضوعاتی که به موجب مقررات این قانون اخذ تصمیم و اقدام درباره آن ها در صلاحیت خاص مجامع عمومی است ، مدیران شرکت دارای کلیه اختیارات لازم برای اداره امور شرکت می باشند؛ مشروط بر آنکه تصمیمات و اقدامات آن ها در حدود موضوع شرکت باشد.
لذا هیات مدیره نمی تواند تغییر و اصلاح اساسنامه را خود بر عهده گیرد ، سرمایه شرکت را تغییر دهد ، و تصمیم به انحلال شرکت قبل از موعد بگیرد ؛ چه این موارد منحصراَ در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است. ( ماده 83)
از جمله اختیارات هیات مدیره عبارت است از :
ترتیب اندوخته قانونی ( ماده 140 ) ، افزایش سرمایه شرکت در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده به او اجازه دهد ( ماده 162 ) ؛ اصلاح اساسنامه پس از عملی ساختن افزایش سرمایه در قسمت مربوط به مقدار سرمایه ثبت شده و اعلام مراتب به مرجع ثبت شرکت ها و آگهی آن برای اطلاع عموم ( ماده 163 ) ؛ درج آگهی دعوت از مجمع عممومی در روزنامه ( مواد 95 و 192 ) ؛ رسیدگی به تعهدات پذیره نویسان و تعیین تعداد سهام هر یک از تعهد کنندگان در فرض افزایش شرکت و اعلام مراتب به مرجع ثبت شرکت ها برای ثبت و آگهی و دستور استرداد وجه سهام اضافه خریداری شده به بانک برای پرداخت به پذیره نویسان ذی نفع ( ماده 181 ) ؛ و تصفیه امور شرکت سهامی، اگر اساسنامه ترتیب دیگری مقرر نکرده باشد. ( ماده 204 )
برای هر یک از جلسات هیئت مدبره باید صورتجلسه ای تنظیم شود . در مورد این صورتجلسه ذکر نکات ذیل ضروری است :
اولاَ : صورتجلسه باید به امضای اکثریت مدیران حاضر در جلسه برسد.
2. خلاصه ای از مذاکرات جلسه
3. تصمیمات اتخاذ شده با قید تاریخ
4. قید نظر مدیران مخالف با تمام یا بعضی از تصمیمات منخذه
لازم به ذکر است ، طبق مواد 105 و 106 لایحه اصلاحی ، ضمن اینکه از مذاکرات و تصمیمات مجامع عمومی و هیات مدیره باید صورتجلسه ای ترتیب داده شود که به امضای هیئت رئیسه مجمع برسد، باید نسخه ای از صورتجلسه به انضمام سایر مدارک ، به منظور ثبت به مرجع ثبت شرکت ها ارسال شود.
کلیه اقدامات پذیرش صورتجلسات ازطریق سامانه اینترنتی به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می گیرد.
اداره ی کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی شود.

  • مدارک لازم جهت تغییرات شرکت ها و ثبت صورتجلسات شرکت به شرح  ذیل است :
    1. اصل و کپی از کلیه مدارک ثبتی شرکت ( شامل آگهی تاسیس )
    2. کپی آخربن آگهی تغییرات
    3. اصل شناسنامه یکی از سهامداران ( ترجیحاَ مدیر عامل شرکت )
    4. کپی کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید به بعد ( برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی )
    5. اصل مهر شرکت
    6. در مورد شرکت هایی که از تاریخ ثبتشان یک سال گذشته باشد، کپی شناسنامه و کپی کارت ملی همه اعضا و سهامداران الزامی می باشد.
    7. در مورد تغییرات ورود اعضای جدید به شرکت، کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت الزامی می باشد.
    8. در صورت نقل و انتقال سهام برگه دارایی
    9. در مورد تبدیل نوع شرکت ، امضای اوراق جدید الزامی می باشد.
    10. در مورد انحلال شرکت ، خروج از شرکت و یا کاهش سهم سهامداران یا اعضا، امضا و اثر انگشت روی وکالتنامه همزمان با حضور ایشان در محل موسسه یا اداره ثبت شرکت ها الزامی می باشد.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

منطقه آزاد ارس که در استان های آذربایجان شرقی شهرستان کلبیر،خداآفرین،جلفا واقع شده است دارای هفت بخش گسسته می باشد:
1-منطقه آزاد جلفا
2-منطقه آزاد نوردوز
3-منطقه آزاد خمارلو
4-منطقه آزاد اصلاندوز
5-منطقه آزاد پارس آباد
6-منطقه آزاد بیله سوار
7-منطقه آزاد آزادلو(گرمی).
منطقه ارس به لحاظ رشد در امور زیر بنایی عمران و ابادانی و توسعه اقتصادی و صنعتی از جمله مناطق مهم ایران به شمار می آید. این منطقه از لحاظ موقعیت جغرافیایی با کشور های ارمنستان ، آذربایجان ، و جمهوری خود مختار نخجوان که در کنار رود ارس می باشند هم جوار است .
دریاچه ارس از دریای سیاه ترکیه و اروپا از شمال خلیج فارس و از جنوب به دریای عمان و کشورهای مشترک المنافع از شرق متصل می باشد. همچنین ارس بعنوان مرز ایران و روسیه یکی از مهم ترین مناطق ایران بشمار می آید. این منطقه آزاد تجاری همواره از گذشته های دور مورد توجه بازرگانان و مسافران اروپا و آسیا و جاده ابریشم بوده است .
اهمیت این منطقه در زمان صفویان موجب رونق صنعت پروش کرم ابریشم در جلفا و رونق اقتصادی و تجاری و به همین سبب نیاز به احداث کاروانسراها و مراکز خدماتی و تجاری جدید گردید .
اکنون نیز قوانین ایران اسلامی با در نظر گرفتن اهمیت تجاری این منطقه که پس از منطقه آزاد کیش مهمترین منطقه آزاد تجاری ایران می باشد. مزایای بسیاری برای فعالیت تجاری و اقتصادی در این منطقه قائل شده است که عبارتند از:
– معافیت مالیاتی بیست ساله بر کلیه فعالیت های اقتصادی
– مزایای گمرگی برای سرمایه گذارای نظیر معافیت از عوارض گمرگی و سود بازرگانی و   واردات مواد اولیه و ماشین الات
– برخورداری از مزیت ارزش افزوده
– منابع انسانی (نیروی کار متخصص و ارزان )
– منابع انرژی کافی از جمله نفت و گاز
– امکان سرمایه گذاری 100درصد خارجی بدون مشارکت اتباع ایرانی
– امنیت سرمایه گذاری
که تمامی این مزایا باعث رشد تمایل به فعالیت تجاری و صنعتی از سوی فعالان اقتصادی و صنعتی در منطقه ازاد ارس می باشد.
مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ارس
1-تکمیل دو نسخه اساسنامه که به تصویب و امضای کلیه ی شرکاء
2-تکمیل دو نسخه شرکت نامه یا اظهار نامه شرکت سهامی خاص که به تصویب و امضای کلیه ی شرکا رسیده باشد
3-ارائه دو نسخه صور تجلسه مجمع عمومی موسس که ذیل ان توسط سهامداران و بازرسان امضاء شده باشد
4-مصوبه هیات مدیره مبنی بر مشارکت و سر مایه گذاری در شرکت در شرف تاسیس که در ان میزان و در صد سرمایه گذاری ، سهام ، سهم الشرکه .مشخص شده باشد.
5-گواهی ثبت شرکت یا موسسه خارجی که از سوی مرجع ثبتی کشور متبوع صادر شده باشد.
6-رو نوشت صورتجلسه هیات مدیره و گواهی ثبت باید به تصدیق مقامات صلاحیت دار که امضا ء و مهر شده و به تایید سفارت و در نهایت به تصدیق وزرات امور خارجه جمهوری اسلامی رسیده باشد
7- رونوشت اساسنامه مصدق شرکت یا موسسه خازجی
8- کلیه مدارک مذگور باید توسط مترجم رسمی به زبان فارسی ترجمه گردد
9- ارائه گواهی بانگی مبنی بر پرداخت حداقل 35 در صد سرمایه اولیه شرکت مراحل ثبت شرکت درمنطقه ازاد ارس
اخذ مجوز فعالیت : سرمایه گذار باید قبل از مراجعه به اداره ثبت شرکت ها ابتدا مجوز لازم را بگیرد .
همچنین توجه داشته باشید که با توجه به نوع شرکت انتخاب شده اعم از شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت سهامی .متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به ادراه ثبت شرکت ها تسلیم نماید
در انتخاب نام تجاری نکاتی است که باید رعایت شود.
و در مراحل پایانی تهیه پیش نویس اگهی تاسیس خلاصه اساسنامه و شرکتنامه و اظهار نامه ی شرکت می بایست مواردی نظیر موضوع شرکت ، سرمایه شرکت ، شماره ثبتی  شرکت قید شود .
با امید رضایت شما


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

دفتر روزنامه ، دارایی ، کل و هر دفتری که داشتن آن را وزارت دادگستری لازم بداند باید قبل از آنکه چیزی در آن نوشته شود مهر و پلمپ گردد . تکلیف انجام پلمپ دفاتر تجاری به موجب ماده شش قانون تجارت ، بلافاصله پس از ثبت تاسیس اشخاص حقوقی یا ثبت اشخاص حقیقی در دفاتر ثبت تجاری الزامی بوده و مسئولیت عدم انجام این اقدام با مدیران مربوطه خواهد بود.
این امر در تهران به وسیله اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و در شهرستان ها به وسیله دوایر ثبت شرکت ها انجام می پذیرد.
صفحات دفاتر فوق باید دارای شماره ترتیب اعم از ردیف یا مترادف بوده و نخ کشی شده باشد.متصدی امر کلیه صفحات آن را شمارش و به مهر مخصوص ممهور می نماید و تعداد صفحات را در ابتدا و انتهای آن با تصریح به اسم و مشخصات تاجر صاحب دفتر ، قید و اعداد را با تمام حروف نوشته و دو طرف آن را با مهر سربی که وزارت دادگستری تهیه نموده پلمپ می کند.
در این مقاله به طور کامل به  مراحل اخذ پلمپ تجاری می پردازیم.
ابتدا به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  مراجعه نمایید.
مراحل ثبت نام در سامانه به شرح ذیل است :
1. اطلاعات متقاضی حقوقی
اولین اقدام در سامانه تکمیل اطلاعات متقاضی حقوقی است. برای این منظور، متقاضیانی که شخص حقوقی هستند می بایست از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ بخش ” شخص حقوقی ” را انتخاب نمایند.
سپس تابعیت ، شناسه ملی شخص حقوقی ، شماره تلفن و کد پستی را وارد نمایید. دقت داشته باشید که اطلاعات وارد شده دقیقاَ مطابق با شناسه ملی باشد.
در گام بعد، اطلاعات ” آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده ” را در سامانه وارد کنید. ( دفاتر پلمپ شده پس از پلمپ با توجه به آدرس وارد شده ارسال می گردند. لذا لازم است در  مورد صحت اطلاعات نشانی شخص حقوقی دقت به عمل آورده و اطمینان حاصل فرمایید ) .
در صورتی که شهر مورد نظر در اقلام ارائه شده نباشد ، آن شهر هنوز به سامانه الکنرونیکی پلمپ دفاتر ملحق نشده و متقاضیان می بایست به شیوه گذشته جهت پلمپ دفاتر اقدام نمایند .
2. اطلاعات شخصیت حقوقی
در این صفحه اطلاعات را مورد بازبینی قرار دهید و در صورت صحت اطلاعات بر روی گزینه ” تایید اطلاعات شخص حقوقی ” و ” گام بعدی ” کلیک کرده و وارد مرحله بعد شوید.
در مرحله بعد ، بر اساس اطلاعات درج شده به شما شماره پیگیری اختصاص خواهد یافت.
3. اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه
در ابتدای این صفحه می توانید شماره پیگیری خود را ملاحظه فرمایید.
در این صفحه اطلاعات مربوط به سمت تکمیل کننده اظهارنامه و سپس اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیات مدیره وارد شود.
4. هیات مدیره شرکت / موسسه
اطلاعات سایر افراد هیات مدیره  نظیر نام ، نام خانوادگی ، شماره همراه ، کد پستی و … را در این صفحه وارد کنید. ( اطلاعات اشخاص با تابعیت ایرانی منطبق با کد ملی شخص باشد )
لازم به توضیح است پس از درج اطلاعات هر یک از اشخاص می بایست بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات شخص ” کلیک نموده و پس از کلیک بر روی این گزینه اطلاعات در پایین صفحه نشان داده می شود و می توان اطلاعات شخص دیگر را در سامانه وارد کرد.
نکته : چنانچه می خواهید اطلاعات یک شخص را حذف کنید پس از مشاهده اطلاعات آن شخص ازطریق کلید 047، با استفاده از کلید ” حذف شخص ” آن شخص را حذف نمایید.
سپس با کلیک بر روی گام بعد وارد مرحله بعدی ثبت شوید.
5. سمت هیات مدیره شرکت / موسسه
در این مرحله ابتدا عضو هیات مدیره را تعیین و سپس در مقابل آن سمت وی ، مدت تصدی که محدود است و یا نامحدود ، تاریخ شروع سمت را مشخص نمایید.
سپس وضعیت حدود حق امضاء اعضای هیات مدیره و سمت عضو هیات مدیره را تعیین کنید.
پس از انتخاب گزینه ” ثبت سمت شخص ” ، سمت شخص دیگر را وارد نمایید.
با انتخاب گزینه ” گام بعدی ” وارد مرحله بعدی شوید.
6. دفتر مورد تقاضا
در این مرحله ابتدا دفتر روزنامه ، تعداد صفحات و تعداد جلد را انتخاب نموده و بر روی  ذخیره کلیک نمایید.
سپس دفتر کل ، تعداد صفحات و تعداد جلد را انتخاب نموده و اطلاعات را ذخیره کنید.
بعد از ورود اطلاعات دفتر مورد تقاضا، بر روی ” ذخیره دفتر مورد تقاضا ” کلیک نمایید.
در صورتی که متقاضی نیاز به دفاتر خاص داشته باشد قسمت ” دفاتر خاص ” را کلیک نماید.
با کلیک بر روی ” گام بعد ” وارد مرحله بعد شوید.
7. تایید صحت اطلاعات
در این صفحه تمامی مدارک مورد نیاز را که می بایست از طریق پست ارسال کنید را می توانید مشاهده نمایید.
در صورت صحت اطلاعات بر روی گزینه ” تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز ”  و سپس ” پذیرش نهایی ”  کلیک کنید.
در گام آخر سامانه و بعد از تکمیل اطلاعات و انتخاب گزینه ” پذیرش نهایی ” از رسید پذیرش اینترنتی و ” اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری ” پرینت بگیرید.

  • مدارک لازم جهت ارسال پستی به اداره ثبت شرکت ها ( اشخاص حقوقی )

– اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر دریافتی از اینترنت ( مهر و امضاء شده )
– کپی آخرین روزنامه رسمی شخصیت حقوقی
– کپی کارت ملی مدیر عامل
– اصل یا کپی وکالتنامه و یا معرفی نامه در خصوص اشخاص دولتی

  • مدارک لازم جهت ارسال پستی به اداره ثبت شرکت ها ( اشخاص حقیقی )

– اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر دریافتی از اینترنت ( مهر و امضاء شده )
– کپی کارت ملی متقاضی پلمپ دفاتر
– کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی
پس از ارسال و پست مدارک ، درج بارکد پستی و تاریخ تحویل مدارک به پست در سامانه الزامی است.
پرداخت هزینه های پلمپ دفاتر تجاری در سامانه به صوورت اینترنتی بعد از تایید کارشناس در اداره ثبت شرکت ها و دریافت پیامک توسط متقاضی و با ورود به بخش ” پیگیری درخواست در سامانه ” امکان پذیر است.
دفاتر پلمپ شده بعد از پرداخت هزینه ها در سامانه از طریق پست پیشتاز صرفاَ به کد پستی آدرسی که در گام اول توسط متقاضی درج گردیده است برای متقاضی ارسال می گردد.
متقاضیان گرامی می توانند از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها ، پس از وارد نمودن ” شماره پیگیری” مرسوله پستی خود را رهگیری نمایند. در صورت فراموش کردن و یا گم کردن شماره پیگیری، با مراجعه به قسمت ” پیگیری درخواست ” در سامانه و انتخاب گزینه ” شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام ” و تکمیل اطلاعات خواسته شده دسترسی به شماره پیگیری برای متقاضی امکان پذیر می گردد.
” مرکز تخصصی یثبتیکال،  پیشرو در امور ثبتی “


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰
  • تبدیل سهام

پس از تشکیل شرکت و شروع به عملیات ممکن است نظر به مصالحی سهام بانام و بی نام به یکدیگر تبدیل شوند. این تبدیل به شرطی پذیرفته می شود که اساسنامه شرکت اجازه آن را داده باشد والا مجمع عمومی فوق العاده اساسنامه را تغییر داده و اجازه تبدیل را در اساسنامه می گنجاند.

  • تبدیل سهام بانام به بی نام

تبدیل سهام بانام به بی نام موقعی اتفاق می افتد که شرکت به علت عدم تادیه قیمت سهام ناچار بوده سهام بانام منتشر نماید و بعداَ که تمام آن پرداخت شد، برای تسهیل در فروش سهام ، قصد دارد سهام خود را به بی نام تبدیل کند برای این که تمام دارندگان سهم از تصمیم شرکت مطلع شوند باید این تصمیم فقط یک نوبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن منتشر می شود درج و مهلتی که کمتر از دو ماه نباشد به صاحبان سهام داده شود تا برای تبدیل سهام خود به مرکز شرکت مراجعه کنند. پس از انقضای مهلت مذکور برابر تعداد سهامی که تبدیل نشده است سهام بی نام صادر و در مرکز شرکت نگاهداری شود تا هر موقع که دارندگان سهام بانام مراجعه نمودند سهام بانام آنان اخذ و باطل و سهام بی نام به آن ها داده شود. ( ماده 47 )

  • تبدیل سهام بی نام به بانام

زمانی که شرکت بخواهد به جهت مصالح اقتصادی، شرکاء خود را بشناسد ، می تواند سهام بی نام را که معمول نیست در دست چه اشخاصی است به سهام بانام تبدیل کند. چون این قبیل سهام در دست اشخاص متفرقه بوده و شرکت از هویت و محل اقامت آن ها اطلاعی ندارد. قانون تشریفات و مهلت بیشتری به جهت آن قائل شده است تا حقی از کسی تضییع نشود.
در این مورد به موجب ماده 44 ” باید مراتب در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد سه نوبت هر یک به فاصله پنج روز منتشر و مهلتی که برای تبدیل سهام خود به مرکز شرکت مرجعه کنند. در آگهی تصریح خواهد شد که پس از انقضای مهلت مزبور کلیه سهام بی نام شرکت باطل شده تلقی می گردد ” .
مسلم است در صورت عدم مراجعه دارندگان سهام بی نام ورقه سهم آن ها باطل شده و شرکت باید سهام جدیدی بانام صادر نماید و سپس در مورد شرکت های سهامی عام باید سهام مزبور را در بورس اوراق بهادار و در صورتی که در بورس پذیرفته نشود و یا این که سهام مربوط به شرکت های سهامی خاص باشد از طریق حراج فروخته شود.
آگهی حراج نیز به موجب ماده 45 ” حداکثر تا یک ماه پس از انقضای مهلت شش مته مذکور فقط یک نوبت در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد منتشر خواهد شد. فاصله بین آگهی و تاریخ حراج حداقل ده روز و حداکثر یک ماه خواهد بود. در صورتی که در تاریخ تعیین شده تمام یا قسمتی از سهام به فروش نرسد حراج تا دو نوبت طبق شرایط مندرج در این ماده تجدید خواهد شد “.
اگر مقداری از سهام مزبور پس از تجدید حراج فروش نرفت باید سهم بانام مزبور در شرکت باقی بماند تا هر موقع دارندگان سهام بی نام مراجعه کردند و خسارت های مربوطه را پرداختند به آنان داده شود.
در صورتی که سهام فروش رفت پس از کسر هزینه های ” مترقبه ” از قبیل هزینه آگهی و حق الزحمه کارگزاران بورس و غیره مازاد آن توسط شرکت در حساب بانکی بهره دار سپرده می شود. در صورتی که تا ده سال دارندگان سهام بی نام مراجعه نمودند، باقی مانده به او پرداخت می گردد والا در حکم مال بلاصاحب بوده و با اطلاع دادستان محل به خزانه دولت منتقل می شود.

بسمه تعالی
نمونه صورتجلسه تبدیل سهام با نام به بی نام

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت  ……………………………..    سهامی خاص به شماره ثبت  ………   در ساعت …………  مورخ  …………   با حضور کلیه سهامداران در محل قانونی شرکت تشکیل و نسبت به انتخاب هیئت رئیسه اتخاذ تصمیم گردید.
در اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت
1ـ خانم/ آقای ……………….………..  به سمت رئیس جلسه
2ـ خانم/ آقای ……………….………..  به سمت ناظر رئیس
3ـ خانم/ آقای ……………….………..  به سمت ناظر جلسه
4ـ خانم / آقای……………….………..  به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.

سپس دستور جلسه مبنی بر تبدیل سهام بانام به بی نام قرائت و تصمیمات ذیل به اتفاق آرا اتخاذ گردید.
کلیه سهام با نام شرکت به تعداد  …………    سهم با تصویب کلیه سهامداران به سهام  بی نام تبدیل گردید. در نتیجه ماده …………  در اساسنامه به شرح ذیل اصلاح گردید.
سرمایه شرکت  مبلغ……..……….. ریال منقسم به …………  سهم …………..…….. ریالی بی نام که تماماً 35% آن پرداخت و مابقی آن در تعهد سهامداران می باشد.
ضمناً هیئت مدیره تعهد نموده که کلیه برگه های سهام با نام شرکت ابطال و به جای آن سهام بی نام صادر گردید و در اختیار سهامداران قرار گرفت.
جلسه در ساعت………..   خاتمه یافته و به آقا/خانم……………….……….. احدی از سهامداران یا اعضاء هیئت مدیره با حق توکیل به غیر یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء دفاتر ثبت اقدام نماید.

امضا هیات رئیسه
نام و نام خانوادگی                 نام و نام خانوادگی               نام و نام خانوادگی            نام و نام خانوادگی
رئیس جلسه………….………..       ناظر………….………..           ناظر………….………..            منشی………………..

بسمه تعالی
نمونه صورتجلسه تبدیل سهام بی نام به با نام

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت   …………………………….. سهامی خاص به شماره ثبت ………….. در ساعت …………..  مورخ …………..  با حضور کلیه سهامداران در محل قانونی شرکت تشکیل و نسبت به انتخاب هیئت رئیسه اتخاذ تصمیم گردید.
در اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت
1ـ خانم/ آقای ……………….………..  به سمت رئیس جلسه
2ـ خانم/ آقای ……………….………..  به سمت ناظر رئیس
3ـ خانم/ آقای ……………….………..  به سمت ناظر جلسه
4ـ خانم / آقای……………….………..  به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.

سپس دستور جلسه مبنی بر تبدیل سهام بی نام به بانام قرائت و تصمیمات ذیل به اتفاق آرا اتخاذ گردید.
کلیه سهام بی نام شرکت به تعداد ……………… سهم با تصویب کلیه سهامداران به سهام بانام تبدیل گردید. در نتیجه ماده………  در اساسنامه به شرح ذیل اصلاح گردید.
سرمایه شرکت  مبلغ ……………………..   ریال منقسم به ………………   سهم ……………….………..   ریالی
بانام که تماماً/ 35% آن پرداخت و مابقی آن در تعهد سهامداران می باشد.                            ضمناً هیئت مدیره تعهد نموده که کلیه برگه های سهام بی نام شرکت ابطال و به جای آن سهام بانام صادر گردید و در اختیار سهامداران قرار گرفت.
جلسه در ساعت  ………  خاتمه یافته و به آقا/خانم ……………………..  احد از سهامداران یا اعضاء هیئت مدیره با حق توکیل به غیر یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء دفاتر ثبت اقدام نماید.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس بگیرید.
ما همواره آماده ارائه بهترین و کامل ترین خدمات به شما عزیزان می باشیم .


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

بنا به تعاریف بین المللی ، منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زائد ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید. 
ایران 7 منطقه آزاد دارد که عبارتند از کیش، قشم ، چابهار ، ارس، انزلی ، اروند و ماکو
سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این مناطق می توانند از امکانات و تسهیلات ذیل برخور دار شوند.

  • در اداره ثبت شرکت و مالکیت های صنعتی و معنوی مناطق آزاد امکان ثبت شرکت با مالکیت ۱۰۰% خارجی وجود دارد .
  • معافیت از مالیات برای هرگونه فعالیت اقتصادی به مدت 20 سال
  • در مناطق آزاد برای کلیه اتباع داخلی و خارجی خرید و فروش کالا امکان پذیر است .
  • ورود و خروج اتباع خارجی بدون نیاز به روادید
  • انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد در ایران یا کشورهای دیگر بدون هیچ گونه محدودیت
  • انعطاف در خدمات پولی و بانکی
  • حمایت قانونی و تضمین سرمایه گذاری خارجی
  • گستردگی در انجام معاملات ارزی
  • سهولت در ثبت شرکت ها و موسسات صنعتی و فرهنگی
  • عدم وجود تشریفات دشوار برای صادرات مجدد و تراتزیت کالا
  • معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین الات صنعتی واحدهای تولیدی
  • دسترسی به بازارهای بزرگ داخلی
  • دارا بودن زیرساخت‌های لازم برای انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری
  • کوتاه ترین مسیر ترانزیت بین آسیای مرکزی و اقیانوس هند (چابهار)
  • دسترسی به شبکه‌های جاده‌ای و ریلی سرزمین اصلی (اروند، چابهار، ارس، ماکو)

تفاوت مناطق آزاد و متاطق ویژه اقتصادی :

_ مناطق آزاد از معافیت مالیاتی 20 ساله برخوردار هستند اما در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور است.
_ خرده فروشی کالا در مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است ولی در مناطق آزاد خرده فروشی برای اتباع خارجی و داخلی امکان پذیر می باشد.
_ مقرررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه اساس ضوابط داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید مرزهای ورودی اعطا می گردد.
_ مقررات کار و بیمه اجتماعی استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص مناطق می باشد .
_ دسترسی مناطق ویژه اقتصادی تابع مقررات داخل کشور است.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در مناطق آزاد :
وفق ماده ی 7 ضوابط ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و مصنوعی در مناطق آزاد برای ثبت هر شرکت با موسسه باید مدارک مشروحه ذیل ارائه گردد:
1- اظهارنامه ی ثبت
2- اساسنامه ی شرکت
3- صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین
4- صورتجلسه ی اولین جلسه ی هیات مدیره
5- گواهی بانکی از یکی از بانک های منطقه ی معینی بر تودیع حداقل 35% سرمایه ی نقدی
6- مجوز فعالیت در منطقه ی صادره توسط سازمان منطقه ی آزاد ذی ربط
این مدارک مربوط به ثبت شرکت ایرانی است، ولی برای ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی طبق ماده ی 8 ضوابط ثبت شرکت ها اطلاعات و مدارک بیشتری باید ارائه شود،از جمله:
1- تعیین نوع شرکت و موضوع فعالیت آن
2- مرجع ثبت شرکت مادر و شماره ی ثبت
3- معرفی نمایندگان شعبه برای دریافت ابلاغیه ها و اخطاریه ها
4- معرفی سایر شعب یا نمایندگی های شرکت در ایران
5- تعیین تابعیت شرکت
کلیه ی مدارک تسلیمی شرکت خارجی باید به زبان فارسی ترجمه ی رسمی شده باشد و حکم نمایندگی فرد مورد نظر برای تسلیم تقاضای ثبت شعبه باید به تصدیق نمایندگی ایران در کشور متبوع شرکت رسیده باشد.
نکته  : طبق مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد بر خلاف سایر انواع شرکت های تجاری،تاسیس و ثبت شرکت ها و موسسات بیمه در مناطق آزاد مستلزم اخذ مجوز از شرکت بیمه ی مرکزی ایران می باشد.
مرکز تخصصی ثبتیکال
{ ارائه دهنده ی خدمات ثبت انواع شرکت در مناطق آزاد }


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

با توجه به اینکه شرکت های تجاری اصولاَ به منظور انتفاع و بردن سود تشکیل می شوند. بنابراین سرمایه یکی ازلوازم اساسی و ضروری آن به شمار می رود و بدون سرمایه هیچ شرکت تجاری تشکیل نمی شود. به همین دلیل اهمیت شرکت شرکت های تجاری به میزان سرمایه آن ها است و به هر میزان سرمایه بیشتر باشد شرکت دارای اعتبار بیشتری است. 
افزایش سرمایه تابع تشریفات خاصی است . در ذیل به مدارک مورد نیاز جهت ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی می پردازیم :

  • مدارک لازم جهت ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص ( از طریق افزایش تعداد سهام و بنا به تفویض اختیار به هیئت مدیره )

1- ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده به امضاء هیأت رئیسه با رعایت مواد 6 و 65 لایحه اصلاحی قانون تجارت
2- ارائه لیست حاضرین در مجمع در جهت رعایت ماده 99 لایحه اصلاحی قانون تجارت به امضاء کلیه سهامداران.
3- ارائه لیست سهامداران پس از افزایش سرمایه به امضاء کلیه سهامداران.
4- ارائه برگ نمایندگی, نمایندگان اشخاص حقوقی درصورتیکه سهامداران شرکت اشخاص حقوقی می باشند (رعایت ماده 2 لایحه اصلاحی قانون تجارت )
5- ارائه دو نسخه اظهارنامه پس از افزایش سرمایه با رعایت تبصره ذیل ماده 83 لایحه اصلاحی قانون تجارت
با امضاء کلیه اعضاء هیأت مدیره.
6- در صورتیکه مجمع مذکور دو نوبتی می باشد ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم الزامی می باشد .
7- درصورتیکه به هیأت مدیره جهت عملی نمودن افزایش سرمایه تفویض اختیار گردیده باشد ارائه صورتجلسه هیأت مدیره مبنی بر عملی نمودن افزایش سرمایه با رعایت ماده 63 لایحه اصلاحی قانون تجارت الزامی می باشد .
8- در صورتیکه محل افزایش سرمایه مطالبات حال شده سهامداران یا خارج از سهامداران باشد:
– ارائه لیست مطالبات با قید تاریخ و امضاء توسط بازرس اصلی و قید میزان طلب هر یک به تفکیک ریالی (ماده 87 لایحه اصلاحی قانون تجارت) .
9- در صورتیکه محل افزایش سرمایه از محل نقدی باشد :
– ارائه گواهی بانکی مبنی بر واریز مبلغ افزایش سرمایه به حساب شرکت ( ماده 84 لایحه اصلاحی قانون تجارت)  .
10- در صورتیکه محل افزایش سرمایه سود تقسیم نشده یا اندوخته اختیاری باشد ارائه تعهد هیات مدیره مبنی بر اینکه همه سهامداران به نسبت سهم شان در افزایش سرمایه شرکت داشته و افزایش سرمایه به آنها تعلق گرفته است .
11- درصورتکیه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت باشد :
– ارائه تأییدیه کارشناس رسمی دادگستری ( ماده 8 آئین نامه اجرائی بند 39 قانون بودجه سال 9 کشور ) مبنی بر تأیید لیست اموال و دارائیهای منقول و غیرمنقول شرکت الزامی است و در مورد شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکتهایی که بیش از 5% سهام آن متعلق به اشخاص مذکور باشد ارائه صورتجلسه مجمع عمومی منتخب کارشناس یا کارشناسان الزامی است. (تبصره ذیل ماده 8 آئین نامه اجرائی بند 39 قانون بودجه )
12- درصورتیکه محل افزایش سرمایه غیرنقدی باشد ارائه نظریه کارشناس رسمی دادگستری ( ماده 82 لایحه اصلاحی قانون تجارت) الزامی می باشد .
13-  در صورتیکه مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده باشد ارائه اصل آگهی دعوت
( ماده 97 لایحه اصلاحی قانون تجارت) و اصل آگهی حق تقدم ( ماده 69 لایحه اصلاحی قانون تجارت) الزامی می باشد .
14-  در صورتیکه مجمع مذکور دو نوبتی می باشد ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم الزامی می باشد .
15- ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی سهامداران جدید ( درصورتیکه سهامدار جدید وارد شرکت گردد ) .
16- ارائه برگ نمایندگی, نمایندگان اشخاص حقوقی درصورتیکه سهامداران شرکت اشخاص حقوقی می باشند (رعایت ماده 2 لایحه اصلاحی قانون تجارت) .
17- ارائه مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص شرکت های سهامی عام
18-  درخصوص افزایش سرمایه شرکت سهامی عام آگهی افزایش سرمایه حق تقدم منتشره در روزنامه
کثیرالانتشار شرکت در رعایت مواد 69, 7 , 7 و 96 لایحه اصلاحی قانون تجارت .
19- درصورتیکه حق تقدم در پذیره نویسی سهام جدید از صاحبان سهام سلب شده باشد و صاحبان
سهام از حق تقدم خود ظرف مدت مقرر استفاده نکنند حسب مورد باتوجه به اختیارات تفویض مجمع عمومی
فوق العاده به هیأت مدیره می بایستی براساس مواد 73, 74 لایحه اصلاحی قانون تجارت نسبت به تنظیم و ارائه طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام جدید به ضمیمه مدارک فوق الذکر و آخرین ترازنامه و حساب سود و زیان که به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد را به مرجع ثبت شرکتها ارائه نماید .

مدارک لازم جهت ارائه به ثبت شرکتها پس از اجازه انتشار پذیره نویسی :
1- صورتجلسه هیأت مدیره بعد از اتمام مدت پذیره نویسی مبنی بر عملی نمودن افزایش سرمایه .
2- ارائه اصل آگهی منتشره در رعایت مواد 74 و 77 لایحه اصلاحی قانون تجارت ( انتشار در روزنامه کثیرالانتشار شرکت و اقلاً دو روزنامه کثیرالانتشار دیگر ) .
3- ارائه گواهی بانکی مبنی بر واریز مابقی سهام خریداری شده .

بسمه تعالی
نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه
در شرکتهای سهامی خاص

نام شرکت : ………………………………………
شماره ثبت شرکت : …………………………
سرمایه ثبت شده : …………….……………
شناسه ملی : ………………………………..
صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت …………….……………سهامی خاص ثبت شده به شماره …………… در ساعت……… مورخ………..… با حضور کلیه / اکثریت سهامداران  در محل قانونی شرکت تشکیل گردید.
الف: در اجرای مفاد ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:
1ـ خانم/ آقای ……………….………..  به سمت رئیس جلسه
2ـ خانم/ آقای ……………….………..  به سمت ناظر رئیس
3ـ خانم/ آقای ……………….………..  به سمت ناظر جلسه
4ـ خانم / آقای……………….………..  به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.
ب: به پیشنهاد هیات مدیره و ملاحظه گزارش بازرس قانونی شرکت دایر بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ …………….…… ریال به مبلغ …………….…… ریال از محل ( 1ـ پرداخت نقدی 2ـ تبدیل مطالبات نقدی حاصل شده اشخاص از شرکت 3ـ انتقال سود تقسیم نشده یا اندوخته یا عواید حاصله از اضافه ارزش سهام جدید به سرمایه شرکت 4ـ تبدیل اوراق قرضه به سهام ) تجدید ارزیابی دارائیهای ثابت  مورد تصویب مجمع واقع شد.
ج : به هیات مدیره اختیار داده می شود که  نسبت به عملی نمودن افزایش سرمایه اقلام و پس از عملی شدن افزایش سرمایه به مبلغ …………….……ریال ( و یا تا میزان مبلغ …………….……ریال و یا تا مبلغ واریزی …………….…… حداکثر دو مدت…………….…… نسبت به ثبت آن در اداره ثبت شرکتها اقدام نماید.

امضای اعضای هیات مدیره:
1ـ رئیس جلسه…………… 2ـ ناظر جلسه………..…… 3ـ ناظر جلسه……….……                                              4- منشی جلسه………..……

  • مدارک مورد نیاز جهت افزایش سرمایه شرکت سهامی عام ( از طریق افزایش تعداد سهام و بنا به تفویض هیئت مدیره  )

1- ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده به امضاء هیأت رئیسه با رعایت مواد 6 و 65 لایحه اصلاحی قانون تجارت .
2- ارائه لیست حاضرین در مجمع در جهت رعایت ماده 99 لایحه اصلاحی قانون تجارت به امضاء کلیه سهامداران.
3- ارائه لیست سهامداران پس از افزایش سرمایه به امضاء کلیه سهامداران .
4- ارائه برگ نمایندگی, نمایندگان اشخاص حقوقی درصورتیکه سهامداران شرکت اشخاص حقوقی می باشند (رعایت ماده 2 لایحه اصلاحی قانون تجارت)  .
5- ارائه دو نسخه اظهارنامه پس از افزایش سرمایه با رعایت تبصره ذیل ماده 83 لایحه اصلاحی قانون تجارت
با امضاء کلیه اعضاء هیأت مدیره .
6- در صورتیکه مجمع مذکور دو نوبتی می باشد ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم الزامی می باشد .
7- درصورتیکه به هیأت مدیره جهت عملی نمودن افزایش سرمایه تفویض اختیار گردیده باشد ارائه صورتجلسه هیأت مدیره مبنی بر عملی نمودن افزایش سرمایه با رعایت ماده 63 لایحه اصلاحی قانون تجارت الزامی می باشد  .
8- درصورتیکه محل افزایش سرمایه مطالبات حال شده سهامداران یا خارج از سهامداران باشد :
– ارائه لیست مطالبات با قید تاریخ و امضاء توسط بازرس اصلی و قید میزان طلب هر یک به تفکیک ریالی (ماده 87 لایحه اصلاحی قانون تجارت) .
9- درصورتیکه محل افزایش سرمایه از محل نقدی باشد :
– ارائه گواهی بانکی مبنی بر واریز مبلغ افزایش سرمایه به حساب شرکت ( ماده 84 لایحه اصلاحی قانون تجارت)  .
10- در صورتیکه محل افزایش سرمایه سود تقسیم نشده یا اندوخته اخنیاری باشد :
– ارائه تعهد هیأت مدیره مبنی بر اینکه همه سهامداران به نسبت سهم شان در افزایش سرمایه شرکت داشته و افزایش سرمایه به آنها  تعلق گرفته است
11- درصورتکیه افزایش سرمایه ازمحل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت باشد ارائه تأییدیه کارشناس رسمی دادگستری ( ماده 8 آئین نامه اجرائی بند 39 قانون بودجه سال 9 کشور ) مبنی بر تأیید لیست اموال و دارائیهای منقول و غیرمنقول شرکت الزامی است و در مورد شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکتهایی که بیش از 5% سهام آن متعلق به اشخاص مذکور باشد ارائه صورتجلسه مجمع عمومی منتخب کارشناس یا کارشناسان الزامی است. (تبصره ذیل ماده 8 آئین نامه اجرائی بند 39 قانون بودجه ) .
12- درصورتیکه محل افزایش سرمایه غیر نقدی باشد :
–  ارائه نظریه کارشناس رسمی دادگستری ( ماده 82 لایحه اصلاحی قانون تجارت) الزامی می باشد .
13-  در صورتیکه مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده باشد ارائه اصل آگهی دعوت
( ماده 97 لایحه اصلاحی قانون تجارت) و اصل آگهی حق تقدم ( ماده 69 لایحه اصلاحی قانون تجارت) الزامی می باشد .
14-  در صورتیکه مجمع مذکور دو نوبتی می باشد ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم الزامی می باشد .
15- ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی سهامداران جدید ( درصورتیکه سهامدار جدید وارد شرکت گردد.
16- ارائه برگ نمایندگی, نمایندگان اشخاص حقوقی درصورتیکه سهامداران شرکت اشخاص حقوقی می باشند (رعایت ماده 2 لایحه اصلاحی قانون تجارت) .
17 -ارائه مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص شرکت های سهامی عام .
18-  درخصوص افزایش سرمایه شرکت سهامی عام آگهی افزایش سرمایه حق تقدم منتشره در روزنامه
کثیرالانتشار شرکت در رعایت مواد 69, 7 , 7 و 96 لایحه اصلاحی قانون تجارت .
19- درصورتیکه حق تقدم در پذیره نویسی سهام جدید از صاحبان سهام سلب شده باشد و صاحبان
سهام از حق تقدم خود ظرف مدت مقرر استفاده نکنند حسب مورد باتوجه به اختیارات تفویض مجمع عمومی فوق العاده به هیأت مدیره می بایستی براساس مواد 73, 74 لایحه اصلاحی قانون تجارت نسبت به تنظیم و ارائه طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام جدید به ضمیمه مدارک فوق الذکر و آخرین ترازنامه و حساب سود و زیان که به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد را به مرجع ثبت شرکتها ارائه نماید .
مدارک لازم جهت ارائه به ثبت شرکتها پس از اجازه انتشار پذیره نویسی :
1-  صورتجلسه هیأت مدیره بعد از اتمام مدت پذیره نویسی مبنی بر عملی نمودن افزایش سرمایه .
2- ارائه اصل آگهی منتشره در رعایت مواد 74 و 77 لایحه اصلاحی قانون تجارت ( انتشار در روزنامه کثیرالانتشار شرکت و اقلاً دو روزنامه کثیرالانتشار دیگر ) .
3- ارائه گواهی بانکی مبنی بر واریز مابقی سهام خریداری شده .

نمونه اعلامیه پذیره نویسی افزایش سرمایه شرکت (سهامی عام)
اعلامیه پذیره نویسی افزایش سرمایه شرکت……………………. (سهامی عام)
اعلامیه پذیره نویسی سهام افزایش سرمایه شرکت……………….(سهامی عام)
بنا به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده شرکت ……………..( سهامی عام) در مورخ ……………… به هیات مدیره شرکت اختیار داده شده است که به منظور ……………..تا مبلغ ………………… ریال سرمایه شرکت را افزایش دهد. اینکه بر اساس تصمیم مجمع مزبور ……………… سهم جدید دیگر که مبلغ اسمی آن ……………… ریال و مبلغ اضافه ارزش ……………….. ریال و در نتیجه قیمت تعهد هر سهم ………….. ریال می باشد برای عموم عرضه می شود.
هر فرد حداقل یک سهم و حداکثر ۵۰ سهم می تواند خریداری نماید.
تاریخ شروع پذیره نویسی روز …….. ماه ………….. سال ۱۳ و خاتمه آن روز ……… ماه ………… سال ۱۳ می باشد.
خریداران می توانند در مهلت مقرر به بانک زیر مراجعه و ورقه تعهد سام را امضاء و مبلغی را که باید پرداخت نمایند تادیه و نسخه دوم ورقه مزکور را با قید رسید وجه و مهر و امضاء دریافت نمایند.
آدرس بانک: تهران بانک ………. خیابان …………… پلاک ……………. حساب شماره ……………
ضمنا در اجرای مواد ۱۷۱ و ۱۷۴ و ۱۷۷ قانون اصلاحی تجارت توجه عموم را به مطالب زیر معطوف می دارد:

  • نام و شماره ثبت شرکت: شرکت ……………… (سهامی عام)
  • موضوع شرکت و نوع فعالیت های آن………
  • مرکز اصلی شرکت…………….
  • مدت شرکت……..
  • سرمایه شرکت قبل از افزایش سرمایه مبلغ ……….. ریال می باشد
  • تعداد سهام ممتاز و شرح امتیاز ……….
  • اعضاء هیات مدیره شرکت عبارتند از:
  • مققرات راجع به تقسیم سود و تشکیل اندوخته به شرح زیر می باشد:

هیات مدیره مکلف است هرسال یک بیستم از سود خالص شرکت را به عنوان اندوخته قانونی موضوع نماید. همین که اندوخته قانونی به یک دهم سرمایه شرکت رسید، موضوع کردن آن اختیاری است و در صورتی که سرمایه شرکت افزایش یابد کسر یک بیستم مذکور ادامه خواهد یافت تا وقتی که اندوخته قانونی به یک دهم سرمایه بالغ گردد (ماده ۱۴۰ ل.ا.ق.ت)
سود قابل تقسیم عبارت است از سود خالص سال مالی منهای زیان های سال های مالی قبل و اندوخته قانونی مندرج در ماده …………… اساسنامه و سایر اندوخته های اختیاری به علاوه سود قایل تقسیم سال های قبل که تقسیم نشده است.
مجمع عمومی پس از تصویب حساب های سال مالی و در صورت احراز سود قابل تقسیم مبلغی از آن را که باید بین صاحبان سهام تقسیم شود تعیین خواهد نمود. علاوه بر این مجمع عمومی می تواند تصمیم بگیرد که مبالغی از اندوخته ها که شرکت در اختیار دارد بین صاحبان سهام تقسیم شود در این صورت در تصمیم مجمع عمومی باید صریحا قید شود که مبلغ مورد نظر از کدامیک از اندوخته ها باید برداشت و تقسیم گردد.
نحوه پرداخت سود قابل تقسیم توسط مجمع عمومی تعیین می شود و اگر مجمع عمومی در خصوصی نحوه پرداخت تصمیمی نگرفته باشد هیأت مدیره نحوه پرداخت را تعیین خواهد نمود ولی در هر حال پرداخت سود به صاحبان سهام باید ظرف مدت ۸ ماه پس از تصمیم مجمع عمومی صورت پذیرد. تقسیم دارایی بعد از تصفیه برطبق مقررات قانونی خواهد بود.
دیون شرکت در تاریخ ……… ماه ………… سال معادل ……….. ریال است و شرکت دیون اشخاص ثالث را تضمین نکرده است.
روزنامه………. به عنوان روزنامه کثیرالنتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن درج می گردد تعیین شده است.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
مرکز تخصصی ثبتیکال ، با بهره گیری از متخصصان مجرب و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای