ثبت شرکت ثبتیکال

ثبتیکال با مدیریت حسین آریادل با بیش از 15 سال سابقه نوآوری در ارائه خدمات ثبتی و حقوقی تأسیس گردیده که با ایجاد خلاقیت در رفع نواقص و ایرادات پروسه های خدمات ثبتی و با بهره گیری از سیستم های هوشمند رایانه ای و نیروی متخصص خط مشی خود را بر رضایت کامل مشتریان قرار داده است.
لذا در جهت رضایتمندی و اعتماد کامل مشتریان محترم مفتخریم که خدمات مورد درخواست مشتریان محترم را بدون اخذ هیچ گونه پیش پرداخت انجام و پس از رضایت کامل و در پایان کار وجه دریافت نماییم.

طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حوادث و خطرات مختلف و خسارات ناشی از آن همواره برای انسان ها تهدیدی بوده است و بشر همواره در پی راهی بوده است تا خسارات ناشی از این حوادث را کمتر نماید، خسارات گوناگونی که می تواند می تواند

ما لی و یا جانی باشد . بروز این خطرات و وقایع پیش بینی نشده  مانند ( قحطی ، خشکسالی ، اتش سوزی ، سرقت ، بیماری و …… ) باعث شده است که انسان همواره به دنبال راهی امن برای گریز از خسارات باشد، این نیاز با شکل گیری شرکت های بیمه تا حد زیادی پاسخ داده شد و افراد بسیاری از جامعه تحت پوشش انواع بیمه ها می باشند هدف ما از نگارش این مقاله بررسی شرایط ثبت شرکت های بیمه می باشد بنابراین در ابتدا به ارائه تعریفی از بیمه خواهیم پرداخت: 
بیمه چیست ؟ بیمه قراردادی است که به موجب آن بیمه گر، در قبال دریافت حق بیمه، تعهد می نماید که اگر خطر یا خسارتی به موضوع بیمه وارد شد، خسارت وارده را جبران کند یا وجه مشخصی را به بیمه گذار پرداخت نماید.
بیمه خود شامل وجوه بسیاری است و موارد گوناگونی را تحت پوشش قرار می دهد مواردی از مانند: 
1 – بیمه اشیاء : بیمه باربری ، بیمه آتش سوزی ، بیمه دزدی ، بیمه بدنه اتومبیل   
2 بیمه اشخاص: بیمه عمر ، بیمه از کار افتادگی ، بیمه بازنشستگی ، بیمه درمانی ، بیمه حوادث    
3- بیمه مسئولیت : بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسائط نقلیه ، بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان 
شرایط تاسیس شرکت های خدمات بیمه ای 
بنا بر ماده ی 7 آیین نامه  75، ثبت نمایندگی حقوقی و هر گونه تغییرات بعدی از جمله تغییر   در مفاد اساسنامه ، میزان سرمایه ، ترکیب سهامداران ، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره  آن ، موکول به رعایت مقررات این آیین نامه ، اعلام شرکت بیمه طرف قرارداد و موافقت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.به موجب آیین نامه شرایط تاسیس شرکت های خدمات بیمه ای عبارت است از : 

  • ۰
  • ۰

انواع شرکت ها در ایران در هفت قالب مختلف تجاری قابل ثبت می باشند ، این انواع شرکتها که صرف نظر از نوع فعالیتشان تجاری محسوب می شوند،هریک  دارای شرایط و قوانین خاص خود هستند و افراد با توجه به موضوعی که قصد فعالیت در آن را دارند

اقدام به ثبت شرکت در یکی از این قالبها می نمایند ، انواع شرکت هفتگانه تجاری در ایران عبارتند از : سهامی, مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی با مسئولیت محدود، تضامنی ، نسبی و تعاونی 
روابط بین شرکاء ، مسئولیت آنها در مقابل دیون شرکت، سرمایه اولیه و نوع تقسیم بندی آن و نحوه تقسیم سود و…. از مهمترین وجوه تمایز این شرکت ها می باشد  در این مقاله به بررسی نحوه انتقال سهم در شرکت تضامنی خواهیم پرداخت، بنا براین در ابتدا تعریف مناسبی از شرکت ها تضامنی ارائه خواهیم نمود: 
طبق مادۀ 116 قانون تجارت: شرکت تضامنی شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل میشود، این بدان معناست که اگر دارائی شرکت برای تأدیۀ تمام قروض کافی نباشد، هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت خواهند بود.
مهمترین نکته در رابط با شرکت های تضامنی اهمیت شخصیت شرکاء در آن می باشد ،بدین جهت قانون، مقرارت مخصوصی جهت انها وضع کرده است که هم در مقابل طلبکاران و هم مقابل یکدیگر دارای مسئولیت نامحدود می باشند و به همین موجب در ماده 134 قانون: هیچ شریکی نمی تواند بدون رضایت سایر شرکاء (به حساب شخصی خود یا به حساب شخص ثالث) تجارتی از نوع تجارت از نوع تجارت شرکت نموده و از همان نوع تجارت که شرکت به ان اشتغال دارد مشغول باشند اعم از این که شخصاً اقدام به تجارت نمایند یا این که (به حساب دیگری باشد) یعنی حق العمل کار شخص دیگری برای همان نوع تجارت باشند و یا مدیر شرکت دیگری باشند که در همان نوع تجارت فعالیت می نماید. بنابر این اصل غیر قابل انتقال بودن سهم الشرکه در شرکت های تضامنی فقط با رضایت کلیۀ شرکاء ممکن است تغییر پیدا کند.
در ضمن با ید دید  در اساسنامۀ شرکت تضامنی پیش بینی شده است که با موافقت اکثریت شرکاء اختیار واگذاری سهم الشرکۀ خود به دیگران دارند یا به ترتیب قانونی است. در اینجا باید در نظر داشت که صرف انتقال سهم الشرکه در شرکت های تضامنی رافع مسئولیت شریکی که سهم الشرکه خود را منتقل می کند نیست و ماده 136 قانون تجارت فسخ یکی از شرکاء را یکی از موارد انحلال شرکت می داند.
ولی طبق تبصرۀ همان ماده فقط در یک مورد خروج شریک را تجویز کرده است با وجود این شریکی که از شرکت خارج می شود باز مسئول تعهدات حاصله از عملیات قبل از خروج  شریک را تجویز کرده است با وجود این شریکی که ازشرکت  خارج می-شود باز مسئول تعهدات حاصله از خروج خود باشد، این تشریفات مربوط به ثبت و اگهی برای اطلاع عموم باید رعایت شود.  اصل عدم انتقال سهم الشرکه مانع از این نیست که شریک ضامن منافع سهم الشرکه خود را به دیگری واگذار کند یا اینکه به دیگری وکالت دهد از حقوق و منافع او در شرکت استفاده کند، در این صورت گرچه شریک مزبور مطابق تعهدی کلیه حقوق و منافع تعهدات مربوط به شرکت را به دیگری واگذار کرده باشد باز مسئولیت او در شرکت نسبت به تعهدات حاصله باقی و برقرار خواهد ماند و نمی‌تواند استناد کند که چون کلیه حقوق و منافع خود را به دیگری واگذار نموده است، دیگر مسئولیتی ندارد. شخصی که انتقال به نفع او انجام گرفته است، می تواند از منافع استفاده کند و از زیر بار تعهدات شانه خالی کند .پ
در پایان توجه داشته باشید در قانون ایران به هیچ وجه راجع به اینکه شرکت های تضامنی باید بین تجار تشکیل شود وبا اینکه شریک ضامن تاجرتلقی می شود مقرراتی پیش بینی نشده است .
در پایان امیدواریم از مطالعه مطلب فوق رضایت داشته باشید و گامی مثبت در جهت ارتقاء اطلاعات ثبتی شما عزیزان بوده باشد ، در صورت نیاز به هر گونه مشاوره ثبتی با مشاورین ثبتی کال تماس حاصل فرمایید.

نحوه انتقال سهم در شرکت تضامنی

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

نشر چیست؟ 
نشر در واقع به معنای تکثیر می باشد، که در مطلبی که ما قصد بررسی آن را داریم به معنای تکثیر یک نوشتار می باشد ،این وظیفه مهم در جامعه به عهده مجموعه هایی می باشد که انتشارات نام دارند  و فعالیت آنها تاثیر مستقیم و حائز اهمیتی بر اجتماع خواهد داشت.   

نشر که در واقع با اختراع خط و نوشتن اغاز شد ابزاری شد برای حفظ ، انتقال و تکثیر هرگونه پیام که از سال های دور  از دیوار نگاری غارها تا نشر کتاب های تاریخی در جوامع رایج بوده است ، امروزه نیز تکثیر کتاب ، لیتو گرافی ، و ترجمه متون و مقالات و…. از فعالیت های یک موسسه انتشارات می باشد، توجه داشته باشید که بابت اهمیت این موضوع ،تمامی این فعالیت ها بنا بر قانون کشور عزیزمان ایران نیاز به اخذ مجوز از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. همچنین به استناد ماده 2( شیوه نامه اجرایی صدور پروانه نشر ) هر مجموعه ایی جهت فعالیت در موضوع فوق به ناشر نیازمند است ( ناشر به شخصیت حقوقی یا حقیقی گفته می شود که با اخذ پروانه نشر به عنوان یک مرکز فرهنگی می تواند نسبت به انتشار و توزیع و فروش کتاب اقدام نماید ) که در واقع با اخذ پروانه نشر شرایط و صلاحیت شخص برای انتشار کتاب گواهی می شود و با احراز پروانه نشر شرایط وصلاحیت شخص برا ی انتشار کتاب گواهی می شود و دارنده پروانه نشر به عنوان صاحب امتیاز می تواند فعالیت خود را اغاز نماید . 
بنا به تعبیری ،به طور کلی در تعریف نشر دو دیدگاه وجود دارد  ( دیدگاه عمومی – دیدگاه تخصصی ( : 
1 – دیدگاه عمومی : دید گاه عمومی به معنای این است که هر کس مطلبی را تولید و تکثیر نماید مانند معلمی که جزوه های خود را تکثیر و در اختیار دانش اموزان قرار می دهد. 
2 – دید گاه تخصصی : در دید گاه  دوم  نشربه شکل تخصصی می باشد که انتشارات را به عنوان یک تجارت یا کسب و کار قلمداد می کند مانند :کتاب ، مجله و……
از ارائه این دو ذیدگاه در خواهیم یافت که هر نوع انتشار متن به معنای فعالیت انتشارات رسمی نمی باشد.
مدیر در انتشارات مانند سایر مجموعه ها از نقشی اساسی و کلیدی برخوردار است اما در خصوص داشتن تخصص برای مدیر یک سازمان انتشاراتی و یا روابط عمومی‌ها باید گفت مسئول نشر می‌تواند تخصص این کار را هم نداشته باشد اما قدرت هدایت و هماهنگی بین  بخش‌های مختلف را در انتشارات دارا باشد. ولیکن کسی که در بخش‌های مختلف انتشارات فعالیت می‌کند باید تخصص لازم را در کار خود داشته باشد . 
یک موسسه انتشاراتی شامل بخش های مختلف که هر کدام وظایف خاصی برعهده دارند .که عبارت هستند – دفتر مدیر یا دفتر تشکیلات –بخش تولید فرهنگی و هنری – بخش تولید چاپی – بخش مالی وادرای – بخش بازار یابی ، تبلیغ ، پخش و فروش – روابط عمومی و …….که همانگونه که اشاره شد فعالیت در هر یک از این بخش ها نیاز به تخصص کافی دارد.   
مؤسس مرکز نشر باید مطابق شرایط مندرج در ماده ٦ ضوابط و مقررات تأسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی دارای شرایط زیر باشد: 

  • ۰
  • ۰

پس از ثبت شرکت و انجام تمامی مراحل قانونی گاهی ممکن است شرکا به هر دلیلی تصمیم به ایجاد تغییراتی در شرکت بگیرند. 
یکی از اساسی ترین تغییرات ،

تغییر در قالب اولیه تجاری شرکت می باشد ،شرکا در زمان تاسیس شرکت سعی می کنند با در نظر گرفتن خصوصیات هر یک از انواع شرکت های تجاری و مقایسه آن نسبت به موضوع فعالیت و نیازها ، برای تاسیس شرکت قالب مناسبی انتخاب نمایند. لاکن همواره این امکان وجود دارد که درابتدا یا میانه راه متوجه شوند که شرکت در حال فعالیت، مطابق با نیازهای آنها نیست و پاسخگو خواسته و اهداف آنها نخواهد بود و بنابراین دلایل تصمیم به تغییر قالب شرکت می گیرند. برای چنین مواردی و اعمال این تغییرات قانون چندان سخت گیر نمی باشد و اعمال اینگونه تغییرات امکان پذیر است .و در این موارد  شرکت ها با طی مراحل قانونی می توانند به قالب دیگری تغییر شکل دهند، بدون آنکه شخصیت حقوقی آنها از بین برود و همانند قبل لاکن با شکل جدید قالب به فعالیت خود ادامه می دهند.
خودداری از تشکیل شرکت مجدد و جلوگیری انحلال شرکت فعلی یکی از مهمترین دلایلی است که بسیاری از شرکا تصمیم می گیرند تا به جای ثبت شرکتی جدید قالب شرکت خود را به شکلی جدید تبدیل نمایند، که البته انجام این تغییرات برای شرکت ها مناسب تر خواهد بود چراکه تشکیل یک شرکت جدید نیازمند طی کردن مراحل اداری و تشریقات ثبت است. همچنین باید حق الثبت نیز برای آن پرداخت شود. در حالی که در تبدیل شرکت تمامی این مراحل  حذف می شود .
البته توجه داشته باشید که این تغییرات در تمام شرکت ها قابل انجام نمی باشد، ولی یکی از مواردی که از نظر قانونگذار بلامانع می باشد تبدیل( شرکت تضامنی به شرکت سهامی) می باشد. که ما در این مقاله قصد داریم شرایط ایجاد این تغییر را بررسی نماییم .
شرکت تضامنی یکی از کامل ترین انواع قالب شرکت ها می باشد. بنا بر ماده 116 قانون تجارت شرکت های تضامنی تحت شرایط خاصی بین دو نفر تشکیل می شود که هر کدام از افراد را شریک ضامن می نامند به این معنی که چنانچه   شرکت دچار قروض یا دیون یا تعهداتی گردد هر یک از شرکا در قبال تمام موارد مسئول بوده و بایستی پاسخگو باشند و این عمده ترین تفاوت شرکتهای تضامنی با سایر شرکتها می باشد. 
زمانیکه شرکت تضامنی به شرکت سهامی تبدیل گردد از آن به بعد مشمول قوانین و مقررات شرکتهای سهامی خواهد بود اما این نکته مهم را به یاد داشته باشید که چنانچه شرکت دیونی داشته باشد که از لحاظ زمانی مربوط به آن دوره ای باشد که شرکت حالت تضامنی داشته است قانونا هرچند شرکت به سهامی تبدیل شده است ولی مسئولیت صاحبان شرکت در مقابل آن فرد همان است که در شرکت تضامنی تعریف شده است  همچنین اگر سرمایه شرکت در زمانی که به سهامی تبدیل شده است به جهت اداری دیون و بدهی ها کافی نباشد و اگر طلبکاران بتوانند ثابت نمایند که طلبشان مربوط به زمانی است که شرکت تضامنی بوده است لذا مسئولیت شرکا در قبال آن شخص بصورت تضامنی می باشد ..
به طور کلی ، جهت تبدیل شرکت تضامنی به شرکت سهامی اهم اقداماتی که می بایست اجام شود عبارتند از :
-1رضایت تمی شرکاء مبنی بر تبدیل شرکت 
-2از بین بردن اصل تضامن از طریق پرداخت بدهی های شرکت و تسویه حساب با بستانکاران 
-3تحقق مقررات مربوط به تشکیل شرکت سهامی (تهیه و تنظیم اساسنامه ، تامین سرمایه ، اظهارنامه و انجام تشریفات ثبت 
همچنین این نکته مهم را در نظر داشته باشد ، با تبدیل نوع شرکت از تضامنی به سهامی نام شرکت شامل تغییرات خواهد شد چرا که در شرکتهای تضامنی عبارت شرکت تضامنی به همراه عبارت " و شرکا" یا " و برادران" آمده است که در شرکتهای سهامی لزومی به این کار نبوده و چنانچه نام یکی از شرکا در نام شرکت بیان گردد، آن شخص حکم شریک ضامن در شرکتهای تضامنی را خواهد داشت . بنابراین پس از اینکه قالب شرکت از تضامنی به سهامی خاص تغییر پیدا کرد تغییراتی در شکل نام شرکت نیز خواهیم داشت و از عباراتی که خاص شرکت های تضامنی می باشد، نمی بایست در نام شرکت استفاده شود. 
در انتهای این مقاله لازم است اشاره نماییم یکی از مهمترین اعمال قانونی در شرکت ها اعمال تغییرات پس از ثبت شرکت و تنظیم صورت جلسات مرتبط می باشدکه امری بسیار تخصصی و مهم است شرکت ثبتی کال با کادری مجرب و ساله تجربه جهت انجام این امور در خدمت شما عزیزان می باشد.  

ثبت علائم تجاری در موسسه حقوقی ثبتیکال

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

1-تعداد اعضا در شرکت با مسئولیت محدود حداقل دو نفر است در صورتیکه تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص سه نفر است

2-حداقل سرمایه ی اولیه برای هر دو نوع شرکت 100000 هزار تومان است 
3-در شرکت با مسئولیت محدود کل سرمایه را به مدیر عامل تحویل داده و مدیر عامل نسبت به دریافت ان اقرار می کند و دیگر نیاز به ارائه ی گواهی بانکی ندارد اما در شرکتهای سهامی خاص 35%سرمایه ابتدا به صورت نقدی به بانک داده می شود و از طرف بانک گواهی مبنی بر دریافت ان ارائه می شود و 65%سرمایه در تعهد سرمایه داران است
4-در شرکت سهامی خاص انتخاب بازرس اصلی و علی البدل الزامی است در صورتیکه در شرکت با مسئولیت محدود به صورت اختیاری است 
5-در شرکت با مسئولیت محدود مدیران برای مدت نا مشخص انتخاب می شوند اما در شرکت سهامی خاص دو سال است 
6-برای دادن اگهی ، شرکت سهامی خاص ملزم به انتخاب یک روزنامه ی کثیرالانتشار است در صورتیکه در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است 
7-اداره ی مجامع عمومی در شرکت با مسئولیت محدود در صورتیکه تعداد سهامداران از 12 نفر بیشتر باشد توسط هیئت نا ظرانجام می شود اما در شرکت سهامی خاص توسط هیئت رئیسه که تشکیل شده از یک رئیس دو نفر ناظر و یک نفر منشی اداره می گردد
8-شرکا در شرکت با مسئولیت محدود به میزان سرمایه ی خود نسبت به قروض و تعهدات شرکت مسئول هستند و در ان سهام تقسیم نمی شود 
9-در شرکت سهامی خاص مدیران شرکت حتما باید دارای سهام باشند در صورتیکه در شرکت با مسئولیت محدود از بین شرکا یا خارج از ان انتخاب می شوند 
10-نحوه ی تقسیم سود در این شرکت ها با هم متفاوت است به طوریکه در شرکت با مسئولیت محدود با توجه به مقدار سرمایه شرکا تقسیم می شود اما در شرکت های سهامی خاص به تعداد سهام بستگی دارد
11-در شرکت سهامی خاص شخصی که تعدادسهام بیشتری دارد داری حق رای بیشتری است اما در شرکت با مسئولیت محدود به میزان سرمایه بستگی دارد .
12-تقویم اورده ی نقدی در شرکت سهامی خاص با کارشناس دادگستری است در صورتیکه در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکا انجام می پذیرد.

موسسه ثبتیکال با سابقه ی طولانی در زمینه ی ثبتی در این مسیر به شما کمک میکند .از امتیازات مهم این  موسسه نسبت به سایر موسسات در این است که شما کل هزینه را در پایان کار پرداخت می کنید.   

شرکتهای سهامی خاص چه تفاوتهایی با شرکت های مسئولیت محدود دارند

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

 شرکتهای خدماتی نظافتی که به منظور خدمات رسانی منازل ،شرکتها و سازمانها تشکیل شده اند .

در این شرکتها از افرادی استفاده می شود که در زمینه ی کارهای نظافتی تجربه داشته باشند و بتوانند این کارها را به نحو احسنت انجام دهند .همچنین این شرکتها برای به ثبت رسیدن نیاز به سرمایه ی زیادی ندارند و افرادی که تحصیلات متوسط هم دارند می توانند نسبت به تاسیس این گونه شرکتها اقدام کنند .
برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی چه شرایطی نیاز است ؟
1- برای تشکیل این گونه شرکتها حداقل به دو نفر عضو نیاز است 
2-تقریبا 20 روز کاری برای ثبت این شرکتها زمان نیاز است 
3-سرمایه ی اولیه برای تشکیل این گونه شرکتها 100 هزار تومان است 
4- برای تشکیل شرکتهای خدماتی در ابتدا باید 35% سرمایه را نقدا پرداخت کنند 
برای ثبت شرکتهای خدماتی نظافتی چه مدارکی نیاز است ؟
1-تکمیل دو نسخه ی شرکت نامه ی شرکت خدماتی 
2- گرفتن فرم مبنی برثبت شرکت خدماتی 
3-ارائه ی روزنامه ی رسمی که اگهی ثبت شرکت دران به ثبت رسیده باشد
4- اعضای هیئت مدیره نباید هیچ گونه سو سابقه ای داشته باشند و گواهی عدم سو پیشینه را ارائه دهند 
5-برای ثبت شرکتهای خدماتی نیاز به پرداخت هزینه هایی است که مبلغ ان توسط حسابداری اداره ی ثبت محاسبه و اعلام می شود 
6-دو نسخه اساسنامه ی شرکت به امضای همه ی اعضا برسد و مهر شرکت به ان خورده باشد 
7-تکمیل دو نسخه تقاضا نامه ی شرکت خدماتی
8-باید از جلسه ی مجمع عمومی هیئت مدیره و موسسین صورت جلسه تهیه شود و به امضا مدیران ،سهامداران و بازرسین برسد 
9-کپی برابر اصل شده ی کارت ملی و شناسنامه ی  اعضای هیئت مدیره ،بازرسین و همه ی سهامداران 
ثبت شرکت خدماتی چه مراحلی دارد ؟
1-تکمیل فرم ها ی ثبت شرکت و امضا همه اعضا 
2-فرم صورت جلسه ی موسسین پس از تکمیل باید به امضا شرکا برسد 
3-اساسنامه ی شرکت باید به امضا شرکا برسد 
4-برای انتخاب نام شرکت باید دقت کرد که این نامها قبلا انتخاب نشده باشند و بر خلاف موازین اسلامی نباشد 
5-اگر موضوع فعالیت شرکت نیاز به مجوز داشته باشد باید از مراجع ذی صلاح مجوز گرفته شود 
6-اگر مدارک ارائه شده به اداره ی ثبت کامل باشد باید برای پرداخت هزینه های ثبتی به حسابداری مراجعه کرده و مسئول حسابداری با توجه به سرمایه ی موسسه برای شخص متقاضی حق ثبت را  تعیین می کند و سپس شخص برای پرداخت حق ثبت به بانک مراجعه می کند 
7- پس از اینکه کل هزینه های حق ثبت پرداخت شد باید فیش به ممیزی مربوطه ارئه شود تا دستور ثبت صادر شود 
8-کل مدارکی که توسط شخص به اداره ی ثبت ارئه شده توسط کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد تا هیچ گونه نقصی در مدارک وجود نداشته باشد و در صورت وجود اشتباه در مدارک به شخص اعلام می شود تا نسبت به رفع ان اشتباهات اقدام کند 
9-وقتی مدارک تکمیلی به امضا رئیس رسید مدارک توسط کارشناس به شخص متقاضی داده می شود تا در روزنامه ی کثیر الانتشار به چاپ برسد 
10-پس از دادن اگهی تاسیس باید در دبیر خانه مهر و امضا شود و به ان شماره داده شود که پس از پایان این مراحل شرکت  شما به ثبت رسیده است .

موسسه ی ثبتیکال به شما کمک می کند تا تمام مراحل ذکر شده را در مدت زمان کوتاهی به انجام برسانید ودر این مسیر از مشاوره ی رایگان کارشناسان این موسسه استفاده کنید . این موسسه که کل هزینه ها رادر انتهای کار دریافت می کند .

sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

در ابتدا در تعریف علامت تجاری در ابتدا می بایست اشاره نمود: طبق ماده 1 قانون ثبت علایم تجاری عبارت است از انواع علامتها اعم از نقش ،تصویر ، رقم ، عبارت ، مهر ، لفاف و غیره که برای امتیاز و تشخیص محصولات صنعتی ، تجاری یا کشاورزی اختیار می شود .

یک علامت تجاری معمولا برای ایجاد وجه تمایز در محصولاتی مانند محصولات صنعتی ، تجاری ، کشاورزی ، بهداشتی ،خواراکی و……. می باشد. تمامی این علامت ها پس از  ثبت تحت حمایت قانون می باشد، این قانون برای حفاظت از حقوق این علامت ثبت شده در برابر سو ء استفاده های احتمالی می باشد ، ما در این مقاله به تشریح حقوق مورد حمایت علامت تجاری ثبت شده می پردازیم. 
حقوق برند یا  علامت تجاری به دوبخش تقسیم می شود ( حقوق مادی – حقوق معنوی (
حقوق مادی :حقوق مادی که نشان می دهد در واقع انحصار یک برند در خصوص بهره برداری و د خل و تصرف و یا جابجایی هر گونه اعمال قانونی در خصوص برند با علامت تجاری برای صاحب برند می باشد اما توجه داشته باشید، حمایت حقوقی دارای محدویت زمانی می باشد ( بدین معنا که در طول مدت ثبت شده می توان از این حقوق بهرمند بود و این حقوق تا زمانی پابرجاست که  پایان این دوره حقوقی از بین  نرفته باشد ) 
حق استفاده و بهره برداری از مهم ترین حقوق مادی علامت تجاری می باشد که صاحب برند می تواند به هر شکل از این برند بر روی محصولات و خدماتی که در نظر گرفته شده به ثبت رسانده ، استفاده نماید در ضمن صاحب برند حق انتقال برند را در صورت صلاحدید و مطابق با قوانین و مقرارت حقوقی خاص به شخص حقوقی یا حقیقی دیگری خواهد داشت، البته این موضوع باید به ادراه ما لکیت معنوی نیز اعلام شود .طبق قوانین تجاری انتقال برند می تواند قهری یا اختیاری باشد . 
جلو گیری از استفاده دیگران :حق استفاده از برند و علامت تجاری انحصاری بوده و تا زمانی که صاحب برند این اجازه را به دیگران ندهد کسی نمی تواند از ان بهر ه برداری کند در صورت مشاهده موردی مالک برند می تواند از راه قانونی و با مراجعه به مراجع قضایی ادعای طلب کرده و علاوه بر جلوگیری از استفاده از طرح صنعتی،  ادعای خسارت و جریمه برای شخص خاطی داشته باشد و به موجب حقوقی که ثبت علامت تجاری برای صاحب خود دارد ،در صورت نقص این انحصار  از سوی فردی ، خاطی باید تمامی ضرر و زیان وارده به صاحب برند را مطابق با حکم قضایی و قانون پرداخت نماید. 
 حقوق معنوی  :  به غیر از حقوق مادی ثبت برند یا علامت تجاری شامل حقوق مالکیت معنوی نیز می باشد.
حقوق مالکیت معنوی که از آن با عنوان مالکیت فکری نیز یاد می شود  شامل مواردی چون ابداعات ادبی ، هنری، افرینش ها و خلاقیت های فکری و ذهنی انسان در زمینه های مختلف علمی ، صنعتی ، فن اوری و علایم تجاری و طرح صنعتی مورد استفاده در تولید و تجارت است را در بر می گیرد.
در حقوق معنوی مالکیت ،غیر قابل انتقال است اما  محدویت زمانی شامل حقوق معنوی نمی شود ،همچنین ما لکیت معنوی نداشتن شامل محدویت مکانی نیز نمی باشد ،یعنی در هر حالتی مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات یک طرح صنعتی درهر کجا باشند متعلق به یک فرد و در یک مکان خاص  می باشد ، در صورتی که این طرح متعلق به یک شخصیت شناخته شود .
پس در انتها توجه داشته باشید که مالکیت معنوی غیر قابل انتقال می باشد اما این مالکیت دارای محدودیت زمانی نیز نمی باشد.
در انتهای این مطلب توجه داشته باشید در صورتی که قصد فعالیت با علامت تجاری خاصی در بازار را دارید،  ثبت این علامت و بهره برداری از حقوق ثبتی آن بسیار حائز اهمیت می باشد ، مجموعه ثبتی کال با کادری مجرب از برترین کارشناسان جهت ثبت علامات تجاری در خدمت شما عزیزان می باشند.

ثبت علائم تجاری در موسسه حقوقی ثبتیکال

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

اموزش چیست ؟ 
یکی از مهم ترین ابعاد فردی ، سازمانی و اجتماعی در جامعه امروزه بخصوص جوامع پیشرفته امر خطیر اموزش و پژوهش می باشد . که همواره از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. به طوری که امروزه پژوهش و مطالعه در جوامع پیشرفته به عنوان یکی از مهمترین راه حل های بهبود کیفیت و حل مشکلات جوامع مطرح می باشد. 

این خدمات آموزشی پژوهشی معمولا در سطح جهان در موسساتی به افراد ارائه می گردد و فعالیت آنها تحقیقاتی و پژوهشی در جهت دستیابی به هدفی خاص می باشد. 
در گام بعدی جهت آشنایی بهتر با موضوع مقاله به ارائه تعریفی از موسسه و بررسی تفاوت آن با شرکت می پردازیم: 
موسسه واحدی است با نام و هدف معین که در مالکیت بخش  عمومی و یا خصوصی یا ترکیبی از این دو قرار دارد که به فعالیت ها ی انتفاعی و غیر انتفاعی می پردازد . 
طبق ماده  584 قانون در تعریف از موسسات غیر تجاری مقرر می دارد که مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجاری مذکور کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقا صد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال ان تشکیل می شود ، اعم از ان که موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند . 
 نکته مهم : موسسات با اهداف نامحدود و متفاوت که سود اوری و فعالیت های اقتصادی هم می تواند جز ان باشد فعالیت می نمایند در حا لی که ثبت شرکت لزوما با هدف رسید ن به سود و سرمایه بیشتر صورت می گیرد . و این مهمترین تفاوت شرکت و موسسه می باشد. 

  • ۰
  • ۰

زمانی که شرکتی به ثبت می رسد، با ارائه ی اساسنامه و اظهار نامه به اداره ی ثبت ،نوع فعالیت شرکت و کارهایی را که در اینده قرار است به ثبت برسد  را بیان می کنند و اداره ی  ثبت  شرکتها ان را به اطلاع مراجع قانونی می رساند 

شرکتهای هلدینگ:
هلدینگ به شرکتی گفته می شود که تعدادی شرکت در زیر مجموعه ی ان قرار گرفته و زیر نظر این شرکت به فعالیت می پردازند .
شرکت های هلدینگ که تقریبا نصف سهام شرکت ها را خریداری می کنند و با انجام این کار می توانند  برای شرکت ها در زمینه ی افزایش سرمایه ، انتخاب مدیر عامل و …تصمیم گیری کنند .
شرکت های هلدینگ با نام های شرکت های مالک ،شرکت مادر ،شرکت اصلی  نیز خوانده می شوند .
شرکت های هلدینگ که در زمینه ی تولید و خدمات فعالیتی ندارند و کار اصلی انها خریدن سهام شرکت ها است به طوریکه مقدار این سهام از 50% هم بیشتر است و با این مقدار سهام می توانند بیشتر مالکیت ان شرکت ها را بر عهده گرفته و برای انها تصمیم گیری کنند .
با توجه به این که شرکت های هلدینگ تسلط زیادی بر روی شرکت های زیر مجموعه ی خود دارند می توانند به سود زیادی دست پیدا کنند .
شرکت های سرمایه گذاری:

  • ۰
  • ۰

شرکت تعاونی شرکتی است که از اشخاص حقیقی و حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا ازطریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری انان موافقت اصولی که دراین قانون مطرح است تشکیل می شود. تعداد اعضای شرکت تعاونی نباید از ٧ نفر کمتر باشد . 

بنا برا تعریفی که ارائه شد به اهمیت انتخاب و کارکرد هیئت مدیره در شرکت های تعاونی پی بردیم بنا به تعبیری هیئت مدیره در شرکت های تعاونی به عنوان مغز این مجموعه عمل می نماید بنابراین انتخاب درست و اصولی این اعضا از اهمیت ویژه ایی برخوردار است ، وظایف این اعضا توسط اساسنامه تایین می گردد و وظایف و عملکرد آنان در دستیابی به اهداف تعاونی نتیجه مستقیم خواهد داشت. بنا بر اهمیت این موضوع در این مقا له علاوه بر نحوه شناسا یی و انتخاب اعضاء هیئت مدیره توسط رای دهندگا ن به وظایف و اختیا رات هیئت مدیره شرکت تعاونی می پردازیم: 
امور شرکت تعاونی به عهده هیئت مد یره می با شد اعضا ی هیئت مد یره دو دسته هستند :
1- اعضای اصلی 
2-اعضای علی البدل که تعداد ان ها در اساسنامه تعیین می شود به مو جب قا نون هیئت مدیره مرکب از 3 نفر و حداکثر 7 نفر عضو اصلی و تا یک سوم اعضای اصلی عضو علی البدل خواهد بود در صورت فوت ، یا استغعا ، ممنوعیت قا نونی یا غیبت غیر موجه مکرر هر یک از اعضای اصلی یک از اعضای علی البدل برای بقیه مدت مقرر به جا نشینی وی اجرای وظیفه می کند 
انتخاب هیئت مدیره در بدو تشکیل شر کت تعاونی 
در بدو تشکیل شرکت تعاونی ( اولین مجمع عمومی عادی ) انتخاب هئیت مدیره های را به عهده دارد اعضای هیئت مدیره برای مدت سه سال با رای مخفی و کتبی ( با ورقه ) و با اکثریت نسبی انتخاب می شو ند .
اخذ رای برای انتخاب اصلی و علی البدل در یک نوبت به عمل می ایدجایگزین اکثریت بعد از اعضای اصلی به ترتیب اعضای علی البدل شنا خته می شوند . اعضای هیئت مدیره ، اعم از اصلی و علی البدل ، از بین اعضای شرکت تعاونی انتخا ب می شو ند   . 
شرایط هیئت مدیره ، مدیر عامل و بازرسا ن 
ماده 38 قانون بخش تعاونی شرایطی را برای اعضای هیئت مدیره ، مدیر عامل و بازرسا ن تعاونی ها مقرر می دارد 
این شرایط که می توان آن ها را به ایجابی و سلبی تقسیم کرد 
الف ) شرایط ایجابی   
1-داشتن تابعیت ایران   
2-ایمان و تعهد عملی به اسلام ( در تعاونی های متشکل از اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی ، تعهد عملی به دین خود ) 
3-داشتن اطلاعات یا تجربه لازم برای عمل به وظایف ، متناسب با تعاونی مربوط   
ب ) شرایط سلبی 
1-عدم ممنوعیت قانونی و عدم حجر   
2-عدم عضویت در گروه های محارب   
3-عدم سابقه محکومیت به ارتکاب جرایم بر ضد امنیت و جعل اسناد 
4-عدم سابقه محکومیت به سبب ارتشا ، اختلاس ، کلاهبرداری ، خیانت در امانت ، تدلیس ، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی و ورشکستگی به تقصیر .
ماده37- وظایف واختیارات هیأت مدیره به شرح زیر می با شد 
1-دعوت مجمع عمو می (عادی – فوق العاده) 
2-اجرای اساسنامه و تصمیما ت مجمع عمو می و سایر مقررات مربوط 
3-نصب و عزل و قبول استعفای مدیر ها مل و نظارت بر عملیا ت وی و پیشنها د میزان حقو ق مدیره عا مل به مجمع عمو می 
4-قبو ل در خواست عضو یت و اخذ تصمیم نسبت به انتقا ل سهم اعضا به یکد یگر و دریا فت استعفای هر یک از اعضا ی هیاتت مدیره 
5-نظارت بر مخارج جا ری تعاونی و رسید گی به حساب ها و ارائه به بازرس یا بازر سا ن و تسلیم به موقع گزارش مالی و تراز نامه تعاونی به مجمع عمو می 
6-تهیه و تنظیم طر ح ه و برنامه ها و بو دجه و سایر پیشنهاد ات و ارائه ان به مجمع عمو می جهت اتخاذ تصمیم 
7-تعیین نماینده از بین اعضای تعاونی برای حضور در جلسا ت مجا مع عمو می شر کتها و اتحادیه هایی که تعا ونی د ر انها مشارکت د ارد 
8-تهیه و تنظیم دستو رالمعل داخلی تعاونی و تقد یم ان به مجمع عمو می برای تصویب 
9-تعیین نماینده یا وکیل در داد گاه ها و مراجع قا نونی و سایر سازمان ها با حق تو کیل غیر 
10-تعیین و معرفی صا حبان امضای مجاز ( یک یا دو نفر از اعضا هیا ت مدیره به اتفاق مدیرعامل ) برای قرار داد ها اسناد تعهد اور تعاونی 
 تبصره ـ هیأت مدیره وظایف خود را به صورت جمعی انجام می دهد و هیچیک از اعضاء هیأت مدیره حق ندارد از اختیارات هیأت، منفرداً استفاده کند مگر در موارد خاص که وکالت یا نمایندگی کتبی از طرف هیأت مدیره داشته باشد 
در انتها از همراهی شما عزیزان سپاسگذاریم.

ثبت برند ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای