ثبت شرکت ثبتیکال

ثبتیکال با مدیریت حسین آریادل با بیش از 15 سال سابقه نوآوری در ارائه خدمات ثبتی و حقوقی تأسیس گردیده که با ایجاد خلاقیت در رفع نواقص و ایرادات پروسه های خدمات ثبتی و با بهره گیری از سیستم های هوشمند رایانه ای و نیروی متخصص خط مشی خود را بر رضایت کامل مشتریان قرار داده است.
لذا در جهت رضایتمندی و اعتماد کامل مشتریان محترم مفتخریم که خدمات مورد درخواست مشتریان محترم را بدون اخذ هیچ گونه پیش پرداخت انجام و پس از رضایت کامل و در پایان کار وجه دریافت نماییم.

طبقه بندی موضوعی

۲۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ورزش به عنوان یکی از مهمترین عوامل سلامت افراد و جامعه، همواره از جایگاه ویژه ایی در جوامع برخوردار بوده است و افراد بسیاری چه به صورت حرفه ایی و چه غیر حرفه ایی بدان می پردازند ، یکی از مهمترین عوامل در زندگی یک ورزشکار خصوصا ورزشکاران حرفه ایی تغذیه آنها می باشد ، نیاز به مصرف بیشتر برخی مواد غذایی و پرهیز از مصرف برخی دیگر جهت کمک به توان بدنی ورزشکاران باعث بوجود آمدن مکمل های غذایی گردیده است که امروزه مصرف آنها بسیار رایج می باشد.
مکمل غذایی چیست ؟
هر انچه کامل کننده رژیم غذایی مورد نیاز افراد می باشد ( مکمل ) گفته می شود انرژی حاصل از مکمل ها بر اساس نوع انها تفاوت دارد مکمل های غذایی شامل مواد غذایی یعنی کربو هیدارت ها ، پروتین ها ، چربی ها ، املاح مواد معدنی ، ویتا مین ها هستند در مکمل های غذایی معمولا مواد فوق به انواع و مقادیر مختلف یافت می شود .
مکمل های ورزشی به دو نوع 1- غیر هورمونی  2- هورمونی -وجود دارد.
مکمل های ورزشی غیر هورمونی معمولا حاوی همان مواد است که در مکمل های غذایی یا فت می شود ولی ترکیبات و مقدار مصرف ان بر اساس میزان نیاز ورزشکاران می باشد .مکمل های هورمونی علاوه بر مواد غذایی دارای هورمون ها و پیش ساز هورمون ها نیز می باشد.
در صورتی که مایل به فعالیت در این رشته می باشید در این مقاله چگونگی ثبت شرکت مکمل های دارویی بررسی می شود. در ابتدا توجه داشته باشید که شرکت های مکمل های دارویی و ورزشی بنا بر دسته بندی وزارت بهداشت در دسته بندی غذا و دارو ها قرار گرفته است.
و طبق  قوانین این سازمان هر نوع مکمل رژیمی ، غذایی و یا ورزشی برای ورود به کشور نیاز به اخذ مجوز از وزرات بهداشت درمان و اموزش پزشکی  است این مجوز از سوی اداره مکمل های غذایی که زیر مجموعه اداره کل نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی ، ارایشی ، و بهداشتی است صادر می شود.
مدارک برای مجوز ترخیص واردات فرآورده های مکمل تغذیه ای طبق ایین نامه سازمان غذا و دارو:

  • ۰
  • ۰

این مرحله از تشکیل شرکت سهامی عام دربرگیرنده تشریفات و اقداماتی هم از سوی موسسین و هم سایر اشخاص و از جمله پذیره نویسان است. همان گونه که در مقالات پیشین گفته شد،اعلامیه پذیره نویسی یکی از مدارک پیوست اظهارنامه تاسیس شرکت است که می بایست توسط موسسین تهیه و جهت دریافت مجوز پذیره نویسی به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم گردد. اگرچه کار پذیره نویسی در نگاه نخست روندی ساده به نظر می رسد، لکن نگاه دقیق تر به ماهیت و اقداماتی که در این راستا بایستی انجام پذیرد، به خوبی گویای جنبه های گوناگون امر پذیره نویسی و آثار حقوقی مهمی است که می تواند به بار آید.
اداره ثبت شرکت ها پس از تطبیق مفاد اظهارنامه با مقررات قانونی، اجازه انتشار آن را در جراید می دهد. علاوه بر انتشار طرح در جراید، آگهی مزبور به حکم ماده 11 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 بایستی در بانکی که برای پذیره نویسی تعیین شده در معرض دید افراد قرار گیرد.

  • تعریف پذیره نویسی

پذیره نویسی عبارت است از ” قبول پیشنهادی که از طرف موسسین به عموم می شود تا قسمتی از سرمایه شرکت را تعهد کنند و با پرداخت تمام یا قسمتی از مبلغ تعهدی خود، در شرکتی که بعداَ تاسیس می شود شریک و صاحب سهم گردند “. از نگاهی دیگر پذیره نویسی عمل حقوقی ای است که ” به موجب آن شخصی تعهد می کند با تامین قسمتی از سرمایه شرکت در حدود مبلغ آورده شده، در شرکت سهامی عام شریک شود “.

  • شیوه انجام پذیره نویسی

انجام پذیره نویسی مستلزم رعایت برخی تشریفات است ، در بانکی که پذیره نویسی در آن انجام می گیرد نیز در معرض دید افراد قرار گیرد. موسسین در آگهی باید مهلت مشخصی را برای پذیره نویسی معین سازند که طی آن اشخاص علاقه مند به پذیره نویسی به بانک مراجعه و برگ تعهد سهام را تکمیل نمایند.
معذلک، در صورتی که مبلغ مورد نظر برای تامین سرمایه شرکت با پذیره نویسی تامین نگردد، موسسین می توانند مهلت مزبور را تمدید نمایند. قانون صرفاَ از تمدید مهلت سخن به میان آورده بدون آنکه از تکرار تمدید یا منع آن ذکری نموده باشد. لذا به نظر می رسد تمدید چند باره مهلت پذیره نویسی مجاز باشد. ممکن است گفته شود که تمدید مهلت برای مدت زمان طولانی ممکن است مطلوبیت سرمایه گذاری نزد پذیره نویسان را از میان ببرد و در نتیجه موجب زیان و کاهش ارزش واقعی وجوه واریزی کسانی گردد که پذیره نویسی نموده اند. شاید به همین دلیل قانون گذار در ماده 19 لایحه اصلاحی ، با گذشت 6 ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه به ثبت شرکت ها و در صورت عدم ثبت شرکت ظرف مدت مزبور، امکان استرداد وجوه از سوی پذیره نویسان و حتی موسسین را پیش بینی نموده است.
پذیره نویسان، برگ تعهد سهم را در دو نسخه تکمیل و امضا نموده و نسخه اول برگ مزبور بانک نگهداری و نسخه دوم آن پس از امضا و مهر بانک تسلیم پذیره نویس می گردد. ممکن است شخصی به نمایندگی از پذیره نویس از قبیل وکالت، قیمومیت یا به نمایندگی از شخص حقوقی و مانند آن برگ تعهد سهام را تکمیل و امضا نماید. در این صورت مدرکی که نشانگر سمت شخص اخیر است اخذ و هویت و نشانی وی قید می گردد.
برگ تعهد سهام به موجب ماده 13 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 باید متضمن نام ، موضوع و مرکز اصلی و مدت شرکت و نیز سرمایه آن باشد. همچنین مشخصات اعلامیه پذیره نویسی ( شماره و تاریخ صدور اجازه انتشار ) و نیز مرجع ثبت شرکت هایی که آن را صادر نموده و نیز باید در آگهی قید گردد. ذکر تعداد سهامی که تعهد می شود و مبلغ آن و نیز مبلغی که باید در موقع پذیره نویسی پرداخت گردد، طبق بند 4 ماده بالا، در اعلامیه پذیره نویسی ضروری است.
اگرچه عبارت تعداد سهامی که باید تعهد شود، حکایت از حداقل یا حداکثر تعداد سهام ندارد، لکن با ملاحظه بند 11 ماده 9 لایحه اصلاحی 1347 ناظر به طرح اعلامیه پذیره نویسی که به صراحت از ” ذکر حداقل تعداد سهامی که هنگام پذیره نویسی باید توسط پذیره نویس تعهد شود ” سخن به میان آورده است ، نباید تصور نمود که موسسین مجاز به تعیین حداکثر تعداد سهام قابل پذیره نویسی نیستند.
ذکر حداقل تعداد با این استدلال قابل توجیه است که ممکن است در اساسنامه ( طرح اساسنامه ) برای هر رای در مجامع عمومی دارا بودن حداقل تعداد سهام ضروری دانسته شود و سهامداران دارای تعداد کمتر از میزان مقرر، از حق رای محروم گردند. با این حال به نظر می رسد قانون گذار بایستی امکان تعیین حداکثر تعداد سهام در اعلامیه مزبور را نیز پیش بینی می نمود، تا از پذیره نویسی همه سرمایه ارائه شده جهت پذیره نویسی از سوی شمار محدودی از پذیره نویسان و در نتیجه محروم شدن دارندگان سرمایه پایین از این امتیاز پیشگیری به عمل آورد.
سایر موارد مذکور در برگ تعهد سهام، مشخصات بانک کارگزار پذیره نویسی و شماره حساب مربوط به آن و مشخصات پذیره نویس و نیز تعهد پذیره نویس به پرداخت مبلغ تعهد ( مبلغی که بعداَ باید پرداخت شود ) مطابق مقررات اساسنامه است.
علاوه بر تعهداتی که امضای هر سند مطابق قواعد حقوقی برای صاحب امضا ایجاد می نماید، قانون گذار برای پذیره نویس تعهداتی ناظر به آینده را نیز پیش بینی نموده است. به موجب ماده 15 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 ” امضای ورقه تعهد سهم به خودی خود مستلزم قبول اساسنامه شرکت و تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهام است “.
تحلیل حکم ماده بالا شایان توجه است. چرا که ممکن است اثر مزبور در چهارچوب الحاق به نوعی قرارداد جمعی تحلیل گردد، که بر پایه آن پذیره نویس پیشاپیش و بدون آنکه از مقررات اساسنامه نهایی و یا مفاد مصوبات آینده مجامع عمومی اطلاع و یا حتی تصور روشنی داشته باشد خود را به این مقررات و تصمیمات گرفته نشده پایبند می سازد. لذا این اثر را باید در مفهوم خاص خود یعنی شخصیت حقوقی ملاحظه نمود.

جهت ثبت انواع شرکت های تجاری با ما تماس حاصل فرمایید. 
همکاران ما در موسسه ثبتیکال ، در کوتاه ترین زمان ممکن شما را در رسیدن به اهدافتان یاری خواهند کرد.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

جهت ورود به این مقاله ابتدا می بایست به ارائه تعریفی از فرایند تولید و یا تولیدی بپردازیم :تولید در علم اقتصاد به معنی تبدیل منابع به کالا یه خدمات مورد نیاز می باشد به عبارتی دیگر تولید شامل مرحله ایی است که عنصر یا عناصری بعضا طبیعی را به مصرف انسان نزد یک تر می کند.
اکنون مجموعه های بسیاری به امر تولید مشغول می باشند و شرکت های بسیاری با هدف فعالیت در این زمینه تاسیس می گردد به عبارتی شرکت هایی که موضوع فعالیت انها در ( بند 2 اساسنامه ) تولید محصول قید شده باشد شرکت های  تولیدی  می باشند.
شاخه ایی از شرکت های تولیدی که در این مقاله به بررسی شرایط ثبت آن خواهیم پرداخت شرکت های تولیدی لباس می باشند ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
جهت ثبت شرکت تولیدی پوشاک مانند سایر شرکت ها در ابتدا ملزم به انتخاب قالب شرکت می باشید این شرکت را به دو صورت سها می خاص و یا با مسئو لیت محدود به ثبت می رسانند.
شرایط لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص    
1-حداقل 3 نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. ( 18 سال تمام )
2-حداقل سرمایه شرکت 1.000.000 ریال باشد 
3-در بدو تاسیس حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود 
4-در صورت سرمایه غیر نقدی ( در صورت وجود ) باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس گردد .
5-سرمایه شرکت صرفاَ توسط موسسین تامین می شود.موسسین شرکت،نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می دهند،مسوولیت تضامنی دارند.تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده است،صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ممنوع است.در صورت تخلف امضاء کنندگان آن ها، مسوول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود .
6-اعضاء هیات مدیره باید حداقل از 2 نفر تشکیل گردد و اعضا و هیات مدیره باید حداقل دارنده یک
سهم باشند و اعضا و هیات مدیره نباید دارای سوء پیشینه کیفری باشند .
شرایط   تشکیل شرکت سها می خا ص
1-اساسنامه شرکت که باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد .
2-اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه با نکی حا کی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از 35 % کل سهام باشد.اظهارنامه مذ کور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. همچنین تادیه و تقویم سرمایه غیرنقدی و تفکیک آن در اظهارنامه و ذکر سهام ممتازه در صورت وجود چنین سهامی
3-انتخاب اولین مد یران و بازرس یا با زرسان شرکت که باید در صورت جلسه ای قید و به امضای کلیه سها مداران رسیده باشد .
4-قبول سمت مد یریت و بازرسی با رعایت قسمت اخیر ماده 17
5-ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد .
از آن جا که طرح و تصویب اساسنامه و انتخا ب مد یران و با زرسان و تعیین روزنامه و تنظیم اظهارنامه و … لزوماَ باید توسط کلیه موسسین انجام می گیرد چنین استنباط می شود که در شرکت های سهامی خاص کلیه تصمیمات در بدو تاسیس باید به اتفاق آراء اتخاذ گردد .
مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص «به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک» می باشد .
شرایط لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود   
  1-به موجب ماده 94 قانون تجارت، حداقل تعداد شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود دو نفر خواهد بود.( دارای سن قانونی 18 سال تمام ) هر دو عضو شرکت باید سهامدار باشند،حتی یک درصد .
2-در هر شرکت با مسئولیت محدود که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند باید دارای هیات نظار بوده و هیات نظار لااقل سا لی یک مرتبه مجمع عمومی شرکاء را تشکیل دهد . ( م 109 ق. ت) هیات نظار مرکب از 3 نفر بوده که از بین شرکاء برای مدت یک سال انتخاب می شوند و اعضای هیات نظار نبایستی عضو هیات مدیره شرکت باشند .
  3-جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، حداقل سرمایه با توجه به رویه و حداقل مبلغ دریافت حق الثبت یک میلیون ریال می باشد .
  4-پس از تشکیل شرکت نسبت به تعیین حوزه ما لیا تی و تشکیل پرونده دارا یی، تهیه دفاتر قا نونی و پلمپ دفا تر و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید .
توجه داشته باشید در صورت درچ کلمه تولید در موضوع فعالیت شرکت ، با توجه به حوزه ی ثبتی نیاز یا عدم نیاز به مجوز در زمینه تولید مشخص می گردد . بطور مثال شرکت هایی که در کرج به ثبت می رسند بابت قید کلمه تولید در موضوع فعالییت مجوز با ادراه ثبت شرکت ها ارائه می دهند ولی اگر در تهران به ثبت برسند به مجوز نیاز نیست .
از همراهی شما عزیزان سپاسگذاریم.


ثبت شرکت ثبتیکالhttps://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

سفر و کشف و تجربه اماکن جدید همواره یکی از علاقه مندی های انسان بوده است و در طول تاریخ  انسان ها با اهداف گوناگون مانند سیاحت ، تجارت ، دلایل مختلف شغلی، مذهبی و …..راهی سفر می شدند ، این میزان از تقاضا، بازار کار بسیار گسترده ایی برای افراد فعال در این رشته فراهم آورده است . و افراد زیادی مایل به شرکت هایی هستند که با موضوعات مختلف جهت ارائه انواع خدمات مربوط به مسافرین فعال می باشند.
در ابتدای راه لازم ذکر است که کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به فعالیت های مسافرتی،سیاحتی-جها نگردی و زیارتی می نمایند موظفند با توجه به نوع فعالیت و موضوع آن مجوزهای لازم را از مرجع مربوط اخذ نمایند .در غیر این صورت نیروی انتظامی با معرفی مرجع مربوط از فعالیت آنان ممانعت به عمل آورده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
در رابطه با این مرجع اخذ ایننوع مجوز می بایست اشاره نمود:
افراد حقیقی و حقوقی با موضوع فعالیت ارائه خدمات مسافرتی ملزم به اخذ مجوز از وزارت راه و ترابری می باشند و در صورت تمایل به فعالیت در موضوع ارائه خدمات سیاحتی جهانگردی و یا زیارتی مجوز لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد.
در صورتی که مجموعه ایی مایل به فعالیت در زمینه مسافرت های ایرانگردی و جها نگردی باشد ،جهت ثبت این شرکت با موضوع فوق پس از احراز شرایطی که  از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام گردیده است و جلب موافقت اولیه سازمان مربوطه می توانند اقدام به ثبت شرکت نمایند و از میان قالبهای تجاری رایج درایران، شرکت با مسئولیت محدود جهت فعالیت این موضوع مناسب می باشد.
بنابراین مطابق با آیین نامه هم شخص حقیقی و هم شخص حقوقی امکان اخذ مجوز را دارا است؛ منتها در نحوه پذیرش اخذ مجوز بین فرد و شخص حقوقی تفاوت هایی وجود دارد. مطابق با آیین نامه موصوف، یکسری ضوابط کلی برای همه متقاضیان مطرح می شود. این ضوابط عبارتند از :
شرایط مجوز صدور شرکت
الف- ضوابط کلی
– ارائه محل مناسب برای دفتر کار  2- معرفی مدیر دفتر  3- ارایه محل مناسب برای دفتر کا ر 4- سپردن تضمین
ب- شرایط اشخاص حقوقی
– تابعیت ایران  2- ارتباط موضوع فعالیت شخص حقوقی با فعا لیت های موضوع ایین نامه نظارت
جهت تاسیس و فعا لیت دفتر های خدمات مسافرتی ، سیاحتی ، جها نگردی و زیا رتی   
پ- شرایط اشخاصی حقیقی
– تابعیت ایران
– متدین به دین اسلام یا سایر ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اسا سی
– عدم اعتیاد به مواد مخدر بنا به تایید مراجه ذی صلاح
 4- ارائه گواهی عدم سو پیشینه
– داشتن حد اقل 25 سال سن
– کارت پایایان خدمت نظام وظیقه یا معا فیت از ان برای متقا ضیان مرد
– نداشتن اشتغال دیگر که ما نع فعا لیت مورد نظر باشد
– داشتن حداقل 3 سال سا بقه کار مفید مر تبط با فعا لیت مرتبط و صلا حیت شغلی
در انتها توجه داشته باشید که بین دفاتر خدمات مسافرتی و دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی تفاوتی وجود دارد؛ دفتر خدمات مسافرتی در زمینه تنظیم برنامه های مسا فرتی، فروش بلیت مسافرت، ذخیره مکان و هر گونه اقدام دیگر مربوط به خدمات ترابری مسافر به طور مستقیم یا غیرمستقیم با رعایت قوانین و مقررات راه و ترابری فعالیت می کند و دفتر خدمات سیاحتی – جها نگردی در زمینه اخذ رواد ید، تنظیم و انجام مسافرت گروهی داخلی و خارجی، ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی با رعایت قوانین و مقررات ایرانگردی و جها نگردی فعالیت می کند  

ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

در ابتدای این مطلب و جهت معرفی تعاونی های بهداشتی درمانی لازم است به ارائه تعریفی از این مراکز و خدمات ارائه شده توسط آن ها  ارائه نماییم: 
شرکتهای تعاونی خدمات بهداشتی معمولا توسط دانش آموختگان رشته های مختلف پزشکی و بعضا غیر پزشکی قابل تاسیس می باشد و به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی مانند: ایجاد مراکز بیمارستانی ، درمانگاهی ، مؤسسات آمبولانس خصوصی ، ویزیت در منازل، ارائه خدمـا ت پـرستاری در منازل و تأسیس مؤسسات پاراکلینیکی و تولید و توزیع و واردات و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی خدمات مشاوره ای آموزشی و بیمه ای و …….. می پردازد.
جهت تاسیس این نوع شرکت تعاونی حضور حداقل 7 عضو ضروری می باشد و به دلیل ارتباط تنگاتنگ فعالیت این تعاونی ها با دانش پزشکی و سلامت جامعه ، تعداد اعضای  متخصص و دانش آموختگان رشته پزشکی نمی بایست کمتر از نصف به علاوه 1 باشد همچنین افراد جهت شرکت در این تعاونی ملزم دریافت تاییده صلاحیت از مراجع مربوط می باشند.
مدارک لازم جهت دریافت این تاییده صلاحیت به شرح ذیل می باشد:
– گواهی عدم سوء پیشینه کیفری جهت کلیه افراد ( در صورت اشتغال رسمی تصویر آخرین حکم استخدامی کفایت می نماید )
– گواهی عدم محکومیت انتظامی از سازمان نظام پزشکی جهت کلیه پزشکان
تکمیل فرم تایید صلاحیت از طریق معاونت های درمان دانشگاه / دانشکده خدمات علوم پرشکی و خدمات بهداشتی درمانی مربوطه جهت کلیه پزشکان و پیراپزشکان
– تصویر پروانه دائم پرشکی مصدق جهت کلیه پزشکان
– تصویر گواهی پایان طرح خدمات قانونی مصدق جهت کلیه پیراپزشکان
– تصویر آخرین مدرک تحصیلی مصدق جهت اعضاء غیرپزشک
کلیه مدارک مربوطه به متقاضیان می بایست از طریق معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مربوطه جهت طرح در کمیسیون قانونی ماده 20 مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب سال 1334 و اصلاحیه سال 1367 به اداره کل صدور پروانه های وزارت متبوع ارسال گردد 
وزارت تعاون با توجه به ضوابط موجود پس از کسب موافقت اصولی شرکت های تعاونی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ثبت شرکت و تدوین اساسنامه مربوط به آن اقدامات مقتضی را به عمل آورده و حداکثر ظرف مدت 6 ماه نسبت به انعکاس چگونگی ثبت شرکت مزبور اقدام نماید 
توجه داشته باشید در صورتیکه شرکت تعاونی ظرف مدت 6 ماه نتواند نسبت به ثبت شرکت در وزارت تعاون اقدام نماید موافقت اصولی صادره لغو و بلااثر می گردد 
پس از جمع آوری مدارک فوق و ارائه آن و ثبت شرکت تعاونی ،گزارش ثبت این تعاونی از سوی وزارت تعلون به وازرت بهداشت و آموزش پزشکی ابلاغ می گردد ، در این مرحله متقاضیان موظف می باشند تا جهت فعالیت در هر یک از مواردکاری (قید شده در ماده 1) که در ابتدای مقاله بدان اشاره گردید با وزرات بهداشت و درمان قراردادی منعقد نمایند و حداکثر ظرف مدت یکسال از مهلت یاد شده در قرارداد موظف هستند مرکز ارائه خدمات قبل از شروع به کار جهت بازدید نهایی به دانشگاه علوم پزشکی درمانی مربوطه معرفی نمایند و چنانچه در مدت یاد شده برای این بازدید آماده نگردند بر اساس مفاد قرار داد تاسیس تصمیم گیری خواهد شد.
با تشکر از همراهی شما عزیزان از شما دعوت می نماییم یا شرکت ثبتی کال را در شبکه های مجازی دنبال نمایید.


ثبت شرکت ثبتیکال https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

نام شرکت به عنوان اولین اطلاعی که باید در مدارک مربوط به شرکت ها انعکاس یابد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در مبحث الزام های تجار و رویه های موجود هم اولین اقدامی که هر شخصیت حقوقی باید به انجام برساند، دریافت نام تایید شده از اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات صنعتی در سازمان ثبت اسناد و املاک می باشد.
پس از ثبت شرکت نام شرکت ، در صورت لزوم، می توان نسبت به تغییر آن اقدام نمود. جهت آشنایی شما عزیزان از نحوه تغییر نام شرکت بامسئولیت محدود ، در این مقاله توضیحاتی در این باره آورده ایم.

  • مرجع صلاحیت دار برای تغییر نام شرکت بامسئولیت محدود

همان طور که در مقالات پیشین گفتیم ، در شرکت بامسئولیت محدود تشکیل مجمع عمومی فوق العاده همانند شرکت سهامی عام و خاص الزامی شناخته نشده است، ولی با عنایت به ماده 11 ق. ت که می گوید : ” هر تغییر دیگری راجع به اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند، به عمل آید مگر اینکه در اساسنامه اکثریت دیگری مقرر شده باشد”. معلوم می گردد که تشکیل مجمع عمومی فوق العاده از نظر اهمیت موارد پیش بینی شده در ماده 111 مذکور ضروری می باشد.
وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح ذیل است :
1- تغییرات در اساسنامه یا الحاق یا حذف چند موارد از آن ( مانند تغییر در نام شرکت )
2- افزایش یا کاهش سرمایه شرکت.
3- ورود شریک یا شرکاء جدید به شرکت.
4- تنظیم اساسنامه جدید یا تبدیل نوع شرکت.
5- انحلال شرکت قبل از موعد.
بدیهی است تصمیمات در موارد فوق باید با موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه شرکایی که اکثریت عددی را نیز دارند، اتخاذ گردد.
از جمله مدارک مورد نیاز جهت ثبت انواع تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود عبارت است از :

  • ۰
  • ۰

بازرسان اشخاصی هستند که توسط مجمع عمومی برای نظارت به اعمال مدیران و حساب ها و معاملات شرکت انتخاب می گردند و دارای خصوصیات ذیل اند :

1- بازرسان می توانند هم از بین صاحبان سهام انتخاب گردند، و هم از خارج از شرکت ، برخلاف اعضاء هیات مدیره که لازم بود حتماَ از میان سهامداران انتخاب گردند. ( ماده 144 ل. ا. ق. ت )
2- بازرسان می توانند شخص حقیقی یا حقوقی باشند. 
3- در حوزه هایی که وزارت اقتصاد اعلام می کند وظایف بازرسی شرکت ها را در شرکت های سهامی عام اشخاصی می توانند ایفاء کنند که نام آن ها در فهرست رسمی بازرسان شرکت ها درج شده باشد. ( تبصره ماده 144 ل. ا. ق. ت )
4- اولین دوره بازرسان : در شرکت سهامی عام توسط مجمع عمومی موسس و در شرکت سهامی خاص طبق ماده 20 ل. ا. ق. ت توسط صورت جلسه ای که به امضاء همه سهامداران رسیده باشد، تعیین می گردد. ( ماده 145 ل. ا. ق. ت )
5- دوره های بعدی بازرسان : توسط مجمع عمومی عادی انتخاب می شوند . ( م 144 ل. ا. ق. ت )
6- شیوه های نصب بازرسان : انتخاب بازرسان به رای اکثریت نسبی حاضرین در مجمع است. ( م 88 ل. ا. ق. ت )
7- بازرس علی البدل : مجمع عمومی عادی باید یک یا چند بازرس علی البدل نیز انتخاب کند تا در صورت معذوریت یا فوت یا استعفاء یا سلب شرایط یا عدم قبول سمت توسط بازرس یا بازرسان اصلی جهت انجام وظایف بازرسی دعوت شوند، برخلاف اعضاء هیات مدیره که انتخاب علی البدل برای آن ها الزامی نبود. ( ماده 146 ل. ا. ق. ت )
8- عزل بازرسان : بازرسان ، قبل از اتمام دوره بازرسی شان کلاَ یا بعضاَ قابل عزل می باشند. همان طور که مجمع عمومی بازرسان را انتخاب می کند، مجمع عمومی عادی نیز می تواند پیش از موعد آنان را عزل نماید. ( ماده 144 ل. ا. ق. ت )
9- شیوه عزل بازرسان : عزل بازرسان نیز به رای اکثریت مطلق ( نصف به علاوه یک ) حاضرین در جلسه مجمع است. البته برای عزل آن ها باید جایگزین آن ها انتخاب گردد. ( ماده 144 ل. ا. ق. ت )
10- حق الزحمه بازرسان : تعیین حق الزحمه بازرس نیز بر عهده مجمع عمومی عادی است. ( ماده 155 ل. ا. ق. ت )
11- مدت بازرسی : یک سال می باشد، برخلاف مدت مدیریت اعضاء هیات مدیره که دو سال بود. 
12- انتخاب مجدد اشخاص به بازرسی بلامانع است ، همان طور که انتخاب مجدد اعضاء هیات مدیره بلامانع بود. 
13- در صورت انقضاء مدت ماموریت بازرسان، ماموریت بازرسان منقضی می گردد برخلاف اعضاء هیات مدیره که تا زمان انتخاب مدیران جدید، مدیران سابق کماکان مسئول اداره شرکت خواهند بود. 
14- تعداد بازرسان : ممکن است یک یا چند نفر باشند، برخلاف تعداد مدیران که در سهامی عام حداقل 5 و در سهامی خاص حداقل 3 نفر بودند.

  • چه اشخاصی نمی توانند به عنوان عضو بازرس منصوب گردند ؟

1- محجورین و کسانی که حکم ورشکستگی آن ها صادر شده است. ( ماده 111 ل. ا. ق. ت )
2- کسانی که به علت ارتکاب جنایت یا یکی از جنحه های سرقت ، خیانت در امانت ، کلاهبرداری، جنحه هایی که به موجب قانون در حکم خیانت در امانت یا کلاهبرداری شناخته شده است ، اختلاس ، تدلیس ، تصرف غیرقانونی در اموال عمومی، که به موجب حکم قطعی از حقوق اجتماعی، کلاَ یا بعضاَ محروم شده باشند، البته فقط در مدت محرومیت. ( ماده 111 ل. ا. ق. ت )
3- اعضاء هیات مدیره یا مدیر عامل شرکت ( ماده 147 ل. ا. ق. ت )
4- اقرباء سببی و نسبی مدیران یا مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ( ماده 147 ل. ا. ق. ت )
5- هر کس که خود یا همسرش از اشخاص مذکور در بند 2 موظفاَ حقوق دریافت می دارد. ( ماده 147 ل. ا. ق. ت )
{ موسسه حقوقی ثبتیکال }
انتخاب کسانی که به هزینه و زمان خود اهمیت می دهند …

ثبت شرکت ثبتیکالhttps://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

یکی از زیر مجموعه های موسسات غیر تجاری موسسات حقوقی هستند .
برای ثبت موسسات حقوقی نیاز هست از قوه قضاییه تاییدیه که همان پروانه است را دریافت کنید که در ان طول مدت فعالیت قید شده که با اتمام زمان قید شده پروانه دوباره باید تمدید شود .

یک موسسه حقوقی برای ثبت نیاز به دو نفر دارد که مدرک حقوق داشته باشد یا وکیل دادگستری باشد .
افرادی که عضو موسسه ی حقوقی هستند باید شرایط  زیر را داشته باشند :
1-نباید در هیچ یک از موسسات مشابه عضو باشد و دفتر وکالت نداشته باشد .
2-پروانه ی وکالت باید تمدید شده باشد و وقفه ای در تمدید ان وجود نداشه باشد .
3-نباید هیچ گونه سابقه ی کیفری و محکومیت داشته باشند .
4-در سابقه ی شغلی وکالت  شخص، نباید از نظر قانونی و شئونات اسلامی مشکل وجود داشته باشد .
  زمانی که هر یک از اعضا یکی از شرایط بالا را نداشته باشد نمی تواند در موسسه ی حقوقی حضور داشته باشد و شخص باید خارج شود واز زمان خروج شخص از موسسه تا گرفتن عضو جدید، موسسه سی روز زمان دارد برای معرفی عضو جدید.
مدارک لازم جهت ثبت موسسه ی حقوقی :
1- اساسنامه در دو نسخه
2-دو نسخه تقاضا نامه ی ثبت موسسه ی حقوقی 
3-دو سری صورت جلسه ی مجمع عمومی موسسین 
4-دو نسخه صورت جلسه ی هیئت مدیره
5-کپی برابر اصل مدارک موسسین ومدیران 
6-نماینده ی شخص حقوقی موسسه
7-در بعضی موارد بعضی موضوعات نیاز به گرفتن مجوز دارد که باید نسبت به گرفتن ان مجوز اقدام نمایید.
8-اگر همین موسسه ی حقوقی در کشور دیگر نیز به ثبت رسیده باشد باید گواهی ان با ترجمه ی فارسی در دو نسخه وجود داشته باشد .
9-در این موسسات حقوقی حداقل یکی از اعضا ی هیئت مدیره باید مدرک کارشناسی حقوق داشته باشد.
بعد از به ثبت رسیدن موسسه باید اقدامات زیر انجام پذیرد:
1-گرفتن کد اقتصادی 
2-باید پرونده ی مالیاتی تشکیل دهد 
3-پلمپ (بستن )دفاتر تجاری 
نکاتی در رابطه با ثبت موسسه حقوقی:
1- برای ثبت موسسه ی حقوقی باید از قوه قضاییه پروانه دریافت کرد و ادامه ی کار مبنی بر تمدید ان است.
2-برای تا سیس موسسه ی حقوقی حداقل تعداداعضا دو نفر است که باید حداقل سرمایه انها 1000000ریال باشد 
3-برای تاسیس موسسه ی حقوقی یکی از اعضا حداقل باید ده سال سابقه ی وکالت داشته باشد 
4-همه ی اعضا باید شهروند ایرانی باشند 
5-اساسنامه ی شرکت باید به گونه ای باشد که بعد از به ثبت رسیدن در کانون وکلا در اداره ی ثبت نیز به ثبت برسد 
6-در اساسنامه باید ادرس دقیق افراد ،نام موسسه ی حقوقی و نام افراد عضو ان قید شود و در صورتیکه تغیراتی در ان ایجاد شود ابتدا باید به کانون وکلا اطلاع داده شود و  سپس به اداره ی ثبت شرکت ها اطلاع داده شود 
7-حداکثر زمان بعد از دادن اگهی به روزنامه و تحویل نسخه ی ان به کانون وکلا یک ماه است
8-موسسه می تواند از وکلایی که در همان منطقه حضور دارند به عنوان همکار استفاده کنند

 

موضوع و نام موسسه:

موضوع:برای اینکه موسسه کلیه ی کارهای حقوقی را بتواند انجام دهد کافی است عبارت مشاوره ی حقوقی و انجام تمام کارهای وکالت با همکاری وکلای معتبر دادگستری لحاظ شود.
نام موسسه:
هر نامی که برای موسسه انتخاب می شود در ابتدای ان باید کلمه ی موسسه بیان شود ، استفاده از کلماتی ماننده حقوقی اگر قید شود چون موضوعی است که این موسسات اصولا  انجام می دهند جز نام موسسه به حساب نمی اید.
الف)اسم انتخابی باید سه کلمه ای باشد 
ب)اسامی که انتخاب می شود باید دارای معنی و مفهوم باشد وبه کاری که موسسه انجام می دهد مرتبط باشد
ج)لاتین نباشد 
ه)اسم انتخابی باید خاص باشد 
د)از کلماتی غیر از کلمات فارسی استفاده نشود
و)با فرهنگ اسلامی هماهنگ باشد و مغایرت نداشته باشد 
انحلال موسسه:
 1- اگر موسسه کار غیر قانونی انجام دهد با تصمیم گیری کانون وکلا منحل می شود 
2- با تصویب مجمع عمومی
3-اکر در اساسنامه قید شده باشد 
یکی دیگر از فعالیت هایی که موسسه ی ثبتیکال انجام می دهد به ثبت رساندن موسسات حقوقی نیز است ،شما برای تاسیس یک موسسه ی حقوقی و به ثبت رساندن ان می توانید به موسسه ی ثبتیکال مراجعه کرده و از مشاوره ی رایگان کارشناسان این موسسه بر خوردار شوید .یکی از امتیازات مهم موسسه ی ثبتیکال نسبت به موسسات دیگر در این است که شما کل هزینه ی کار را در انتها و در صورت رضایتمندی از کار موسسه پرداخت می کنید.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

کلیه شرکت ها و اشخاص حقوقی مکلفند، طی دوماه پس از ثبت شرکت و از تاریخ ثبت آن ، با مراجعه به اداره ی دارایی مستقر در محدوده ی فعالیت خود، نسبت به تشکیل پرونده ی مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند .

کد اقتصادی شماره ای است 12 رقمی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند، وضع شده است. این کد جهت شناسایی شرکت در واحد مالیاتی استفاده می شود.بر این اساس، مطابق قانون مالیاتی تصویب شده، تمامی شرکت های ثبت شده جهت اخذ گواهی ارزش افزوده و ارائه گزارش های فصلی ملزم به اخذ کد اقتصادی می باشند.

  • مدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی

1- درخواست کتبی شخص
2- تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی ( فرم نمونه )
3- فتوکپی از تمامی صفحات مدارک شناسایی.
4- سه قطعه عکس سه در چهار
5-  کپی کارت اقتصادی قبلی ( چنانچه قبلاَ کارت دریافت نموده باشید )
6- کپی پروانه کار
7- فیش پرداختی

  • مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و اخذ کد اقتصادی شخص حقوقی

1- تصویر تقاضانامه یا اظهارنامه
2- تصویر آگهی تغییرات و تاسیس ثبتی
3- تصویر روزنامه رسمی تاسیس
4- تصویر روزنامه رسمی تغییرات ( در صورت وجود )
5- تصویر مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره
6- تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه
7- تصویر اساسنامه شرکت
8- تصویر مجوز تاسیس
9- فیش واریزی سرمایه شرکت
10- قبوض تلفن یا برق شرکت
11- گواهی امضای صاحبان امضا در دفتر خانه اسناد رسمی
12-  اصل وکالتنامه به نام نماینده
اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی:
1- تمامی اشخاص حقوقی که در زمینه ی تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالاها و امور خدماتی فعالیت دارند.
2- تمامی اشخاص حقیقی که در زمینه تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالا و خدمات فعالند.
اشخاص حقیقی باید دارای پروانه ی کسب و کار از مراجع مربوطه بوده و محل فعالیت تجاری داشته باشند و شرایط لازم را برای اخذ کد اقتصادی داشته باشند.
اشخاص غیر مکلف به اخذ کد اقتصادی:
1- مساجد و تکایا
2- اشخاص حقیقی که به فعالیت هنری از قبیل فیلمسازی و فعالیت های مرتبط،طراحی، خطاطی، نقاشی، نویسندگی، ترجمه کتاب، گرافیک و ویراستاری اشتغال دارند.
3- اشخاص حقیقی که به فعالیت تحقیق و یا مشاوره فنی اشتغال دارند.از جمله اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی
4- اتحادیه های امور صنفی ( به موجب مواد 4 و 23 قانون نظام صنفی،اتحادیه های مجاز به فعالیت های اقتصادی نمی باشند.)
5- اشخاص حقیقی که به فعالیت پیمانکاری اشتغال دارند و شرایط مذکور در بند (الف-2) این دستورالعمل را دارا نمی باشد بشرط آنکه ارزش پیمان و یا مبلغ دریافتی کل پیمان های آن ها در یکسال شمسی از مبلغ پنجاه میلیون ریال بیشتر نباشد.
شایان ذکر است، برای اخذ کد اقتصادی نیاز است ابتدا برای شرکت مورد نظر تشکیل پرونده ی مالیاتی دهید. اشخاص حقیقی یا حقوقی نامبرده که اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی ننمایند در برابر ضوابط و قوانین سازمان امور مالیاتی کشور ،علی الراس شناخته می شوند.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. 
موسسه حقوقی ثبتیکال ، با بهره گیری از متخصصان مجرب و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

انسان ها از دیرباز به فواید گیاهان مختلف جهت درمان بسیاری از امراض پی برده بودند و افرادی با کسب تجربه و دانش به عنوان طبیب از طریق تجویز انواع گیاهان دارویی به درمان بیماری ها مختلف می پرداختند.

امروزه نیز بسیاری از افراد استفاده از گیاهان دارویی را به جهت تاثیر در روند بهبود و نداشتن عوارض به دلیل طبیعی بودن آن به گیاهان شیمیایی ترجیح می دهند.

از معروف ترین این گیاهان که اکثر افراد با خواص آن آشنا هستند عبارتند از: زیره ،آویشن ، اسطوخدوس،بابونه،خاکشیر،زیره،گل گاوزبان و ……
نزدیک به 2300 گونه از گونه های گیاهی ایران در ردیف گیاهان دارویی و معطر قرار دارند. از این تعداد گونه گیاهی ، 450 گونه جزو گیاهان دارویی به شمار می آیند.

در این مقاله به بررسی شرایط و ضوایط ثبت شرکت گیاهان دارویی می پردازیم :

به استناد ماده ۱۶ قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب سال ۱۳۶۴ و همچنین قسمت ۱۳ ماده ۱ قانون مربوط به تشکیلات و وظایف وزارت متبوع و تبصره ۳ ماده ۱۳ وتبصره ۶ ماده ۱۴ از فصل چهارم قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی مصوب سال ۱۳۳۴ و اصلاحیه سالهای ۱۳۶۷ و ۱۳۷۴ مقررات و ضوابط بسته بندی، اخذ مجوز تولید فرآورده های ابلاغ می گردد.

بنا بر مطلب فوق و با توجه به اهمیت موضوع فعالیت شرکت که سلامت جامعه می باشد ،قانون گذار صراحتا اعلام نموده است که جهت ثبت شرکت های گیاهان دارویی اخذ مجوز از مراجع مربوط ضروری می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز بسته بندی گیاهان دارویی

پروانه تاسیس واحد بسته بندی

قسمت استفاده شده از گیاه (برگ، ریشه، ریزوم و …) ذکر شود

روش جمع آوری ،خشک کردن ، زمان و مکان جمع آوری ذکر شود

ارسال دقیق گونه گیاه و نمونه جهت بررسی توسط کارشناسان

روش آلودگی زدایی ذکر شود

تاریخ تولید و چگونگی مصرف قید شود

رعایت مشخصات بسته بندی(نحوه مصرف،تاریخ انقضاء،تاریخ تولید،وزن،کاربرد درمانی و ……)

همچنین افراد متقاضی جهت تأسیس و تولید گیاهان دارویی و یا بسته بندی آن می بایست دارای این شرایط باشند:

دارا بودن موافقت اصولی و یا پروانه تأسیس از وزارت صنایع

نداشتن سوء پیشینه کیفری

معرفی داروساز مسئول فنی واجد شرایط در هنگام بهره برداری

صلاحیت متقاضی یا متقاضیان تاسیس واحدهای مذکور طبق مقررات باید به تائید کمیسیون قانونی تشخیص موضوع ماده ۲۰ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی برسد .

در رابطه با انتخاب قالب شرکت نیز باید اشاره نماییم ،شرکت دارویی را می توان در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت رساند.

شرایط ثبت شرکت گیاهان دارویی سهامی خاص

– حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس

– حداقل 3 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.

– حداقل سرمایه 1000000ریال

مدارک لازم برای ثبت شرکت گیاهان دارویی سهامی خاص

– کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا

– امضای اقرارنامه

– اصل گواهی عدم سوپیشینه

– اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

– تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود

شرایط ثبت شرکت گیاهان دارویی بامسئولیت محدود

– وجود حداقل 2 نفر عضو

– حداقل سرمایه 10.0000 ریال

-تعهد با پرداخت کل سرمایه

مدارک لازم برای ثبت شرکت با گیاهان دارویی مسئولیت محدود

– کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا

– اصل گواهی عدم سوء پیشینه

– امضای اقرارنامه

– مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

سپس نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ( در دو نسخه ) ، اساسنامه ( در دو نسخه ) و شرکتنامه اقدام نمایید.

 

با تشکر از همراهی شما عزیزان .


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای