ثبت شرکت ثبتیکال

ثبتیکال با مدیریت حسین آریادل با بیش از 15 سال سابقه نوآوری در ارائه خدمات ثبتی و حقوقی تأسیس گردیده که با ایجاد خلاقیت در رفع نواقص و ایرادات پروسه های خدمات ثبتی و با بهره گیری از سیستم های هوشمند رایانه ای و نیروی متخصص خط مشی خود را بر رضایت کامل مشتریان قرار داده است.
لذا در جهت رضایتمندی و اعتماد کامل مشتریان محترم مفتخریم که خدمات مورد درخواست مشتریان محترم را بدون اخذ هیچ گونه پیش پرداخت انجام و پس از رضایت کامل و در پایان کار وجه دریافت نماییم.

طبقه بندی موضوعی

۲۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت های سهامی به دلیل کثرت سرمایه ، تعدد شرکاء و تنوع و گستره فعالیت ،  مهم ترین ، بزرگ ترین و فعال ترین نوع شرکت در میان شرکت های موجود به حساب می آیند.
ماده اول لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت در مورد شرکت سهامی چنین می گوید :
شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.
در ماده ( 2 ل. ا. ق. ت ) تصریح شده است : ” شرکت سهامی یک شرکت بازرگانی محسوب می شود، ولو این که موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد”.
بدین ترتیب شرکت سهامی را این طور تعریف می کنیم : ” شرکت سهامی شرکتی است که با رعایت مقررات قانون مدنی راجع به شرایط صحت قرارداد ها و قواعد قانون تجارت و ثبت شرکت ها و شرایط مورد توافق بین شرکاء ، برای امور انتفاعی اعم از تجاری و غیرتجاری تشکیل می شود. سرمایه آن نیز به سهام متساوی القیمت تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها و سود حاصله است “.
ماده (4) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت می گوید : شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود:
نوع اول: شرکت هایی که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند این گونه شرکت ها،شرکت سهامی عام نامیده می شوند.
نوع دوم: شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است.این گونه شرکت ها، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.
بنابراین با توجه به مراتب فوق باید گفت شرکت سهامی شرکتی است بازرگانی که با سرمایه شرکاء و به منظور انجام امور انتفاعی تشکیل گردیده و سرمایه آن متشکل از سهام دارای ارزش واحد است و مسئولیت شرکاء محدود به اصل و فرع ( سود) سرمایه آن ها است.

  • وجوه افتراق شرکت های سهامی عام و خاص

1- سرمایه شرکت سهامی عام در موقع تاسیس نباید از 5.000.000 ریال کمتر باشد در حالی که سرمایه شرکت سهامی خاص به هنگام تاسیس حداقل 1.000.000 ریال می باشد.
2- هیئت مدیره شرکت سهامی عام کمتر از پنج نفر نخواهد بود، در صورتی که در شرکت سهامی خاص حداقل اعضای هیئت مدیره سه نفر می باشد.
3- شرکت سهامی عام می تواند اوراق قرضه منتشر کند، در صورتی که شرکت سهامی خاص حق انتشار اوراق قرضه را ندارد.
4- در شرکت سهامی عام به تجویز ماده (41 ل. ا. ق. ت) مصوب 24 اسفند ماه 1347 که مقرر می دارد : ” در شرکت سهامی عام نقل و انتقال سهام نمی تواند، مشروط به موافقت مدیران شرکت یا مجمع عمومی صاحبان سهام بشود “. در شرکت سهامی خاص، نقل و انتقال سهام مشروط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام است.
5- تمام قیود و شرایطی که برای تشکیل و ثبت شرکت های سهامی عام جزء مقررات است، در مورد شرکت های سهامی خاص لازم الرعایه نخواهد بود.
6- در شرکت سهامی عام و قبل از تشکیل شرکت، موسسین می توانند قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق صدور اعلامیه پذیره نویسی تامین نمایند. در صورتی که در شرکت سهامی خاص، حق صدور اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد و کلیه سرمایه در موقع تاسیس، منحصراَ توسط خود موسسین تامین می شود.
7- شرکت سهامی عام می تواند سهام خود را برای فروش در بورس اوراق بهادار و بانک ها عرضه نماید؛ ولی شرکت سهامی خاص چنین کاری را ندارد.
8- در شرکت سهامی عام تشکیل مجمع عمومی موسسین الزامی است؛ ولی در شرکت سهامی خاص چنین الزامی وجود ندارد.
9- در شرکت سهامی عام تعداد سهامداران نامحدود است؛ ولی در شرکت سهامی خاص بدون ذکر در قانون، تعداد سهامداران محدود می باشد.
جهت مشاوره و اقدام به ثبت شرکت  سهامی با ما در موسسه ثبتیکال تماس حاصل فرمایید. 
ما همواره آماده ارائه بهترین و کامل ترین خدمات به شما عزیزان می باشیم .


ثبت شرکت ثبتیکالhttps://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

مبحث شرکت های سهامی ، به ویژه شرکت سهامی عام صرفاَ مورد توجه و علاقه افرادی است که با این شرکت ها، نه فقط تحت عنوان ” سهامدار خاموش ” بلکه به صورت مدیر یا عضو هیات مدیره و حداقل سهامدار فعال ، سرو کار دارند.
از این نظر موضوع تشکیل و ثبت شرکت و یا تغییرات آن ناچار به اموری کاملاَ دقیق و تخصصی تبدیل می شود که عدم آشنایی با جزییات و ظرایف آن می تواند در بهترین حالت موجب تضییع وقت و سرگردانی و در بدترین فرم سبب پدید آمدن زیان های گاه جبران ناپذیر شود.
با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله به روند تشکیل و ثبت شرکت سهامی عام پرداخته ایم. لازم به ذکر است ، متقاضیان عزیز علاوه بر مطالعه ی این نوشتار در صورت مواجه شدن با هر گونه سوال در این رابطه می توانند با کارشناسان موسسه ثبتیکال در ارتباط باشند.

  • معرفی شرکت سهامی

شرکت سهامی ، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آن هاست.
شرکت سهامی بر دو نوع است : سهامی عام و سهام خاص
در شرکت سهامی عام ، سرمایه شرکت عمدتاَ توسط مردم تامین می شود. بر همین اساس تعدادی که اصطلاحاَ به آن ها هیئت موسس یا موسسین گویند، می بایست حداقل بیست درصد سرمایه شرکت را خود تعهد نموده و سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت در حال تاسیس نزد یکی از باتک ها واریز نمایند.
بدین ترتیب، فرضاَ شرکتی که مثلاَ با یکصد میلیون ریال تاسیس می شود، باید حداقل مبلغ هفت میلیون ریال نقداَ توسط موسسین آن تودیع شود.

  • مشخصات شرکت سهامی عام

1- سرمایه شرکت سهامی عام حداقل پنج میلیون ریال است.
2- تعداد سهامداران شرکت سهامی عام حداقل 5 نفر است.
3- تعداد مدیران ( هیئت مدیره ) شرکت سهامی عام حداقل 5 نفر می باشد.
4- مبلغ اسمی هر سهم در شرکت سهامی عام نباید از مبلغ ده هزار ریال بیشتر باشد.
5- سهام شرکت سهامی عام قابل عرضه در بورس می باشد.
6- انتقال سهام در شرکت سهامی عام، بدون نیاز به موافقت سایر سهام داران انجام می شود.
7- شرکت های سهامی عام قادر به انتشار اوراق قرضه می باشند.

  • روند تشکیل و ثبت شرکت سهامی عام

1- چند نفر به عنوان موسسین شرکت، ابتدا قسمتی از سرمایه شرکت را ، در حسابی بانکی به نام ” شرکت در شرف تاسیس ” می سپارند. ( ماده 6 ل. ا. ق. ت )
2- سپس اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضاء همه آن ها رسیده باشند، تسلیم می کنند. ( ماده 6 ل. ا. ق. ت ) اگر شرکت سهامی عام تا 6 ماه از تاریخ تسلیم این اظهارنامه به ثبت نرسد، به درخواست هر یک از موسسین یا پذیره نویسان ، مرجع ثبت شرکت ها گواهی نامه ای حاکی از عدم ثبت شرکت صادر و به بانکی که تعهد سهام و تادیه وجوه در آن به عمل آمده است، ارسال می دارد تا موسسین و پذیره نویسان با رجوع به بانک ، تعهدنامه و وجوه خود را مسترد دارند. در این صورت هزینه های صورت گرفته برای تاسیس شرکت، بر عهده موسسین خواهد بود. ( ماده 19 ل. ا. ق. ت )
3- مرجع ثبت شرکت ها پس از تطبیق مندرجات آن ها با قانون، اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را صادر می کند. ( ماده 10 ل. ا. ق. ت )
4- اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی توسط مرجع ثبت شرکت ها، پس از موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار صادر می شود. ( ماده 25 قانون بازار اوراق بهادار )
5- این اعلامیه توسط موسسین در جراید چاپ می گردد و در بانکی که پذیره نویسی در آن جا صورت می گیرد نیز نصب می شود. در اعلامیه پذیره نویسی، موسسین مهلتی برای رجوع اشخاص به بانک و پذیره نویسی تعیین کرده اند. ( ماده 12 ل. ا. ق. ت )
6- در اعلامیه پذیره نویسی درج می شود که هر شخص پذیره نویس باید حداقل چه تعداد سهام را پذیره نویسی نماید. ممکن است هیچ حداقلی در این خصوص در نظر گرفته نشود. ( بند 11 ماده 9 ل. ا. ق. ت )
7- در اعلامیه پذیره نویسی درج می شود که هر شخص پذیره نویس باید حداقل چه میزانی از مبلغ سهامی که آن را تعهد کرده است، نقداَ بپردازد. ( بند 11 ماده 9 ل. ا. ق. ت ) این میزان می تواند به اندازه کل مبلغ سهام تعهد شده باشد.
8- ظرف این مهلت اشخاص به بانک مراجعه می کنند، ورقه ای به نام ورقه تعهد سهم را امضاء می کنند و مبلغی را که باید نقداَ بپردازند ، تادیه می کنند. ( ماده 12 ل. ا. ق. ت ) به این عمل آنان پذیره نویسی گفته می شود. ورقه تعهد سهم در دو نسخه تنظیم می گردد، که یکی از آن ها در نزد باتک باقی می ماند و دیگری به پذیره نویس تسلیم می گردد. ( ماده 14 ل. ا. ق. ت ) امضاء ورقه تعهد سهم توسط پذیره نویس، مستلزم قبول اساسنامه شرکت و تصمیمات مجامع عمومی شرکت است. ( ماده 15 ل. ا. ق. ت )
9- مهلت پذیره نویسی قابل تمدید است. ( ماده 16 ل. ا. ق. ت ) با توجه به سکونت قانون در خصوص دفعات تمدید و با توجه به مصالح عملی و حفظ حقوق پذیره نویسان، این مدت فقط برای یک بار قابل تمدید است.
10- پس از گذشت مهلت پذیره نویسی، موسسین حداکثر تا یک ماه به تعهدات پذیره نویسان رسیدگی می کنند. ( ماده 16 ل. ا. ق. ت )
11- موسسان پس از احراز این مساله که تمام سرمایه شرکت تعهد گردیده و لااقل 35 درصد آن تادیه شده است، تعداد سهام هر یک از تعهد کنندگان را تعیین و مجمع عمومی موسس را دعوت می کنند. مجمع عمومی موسس متشکل از موسسین و پذیره نویسان . ( ماده 16 ل. ا. ق. ت )
12- مجمع عمومی موسس امور ذیل را بر عهده دارد :
– احراز پذیره نویسی کلیه سهام شرکت و احراز تادیه شدن مبالغ لازم ؛
– تصویب اساسنامه شرکت ؛
– انتخاب اولین مدیران ؛
– انتخاب اولین بازرس یا بازرسان ؛
– انتخاب یک روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی. ( ماده 17 ل. ا. ق. ت و تبصره آن )
13- مدیران و بازرسانی که توسط مجمع عمومی موسس انتخاب می شوند، باید کتباَ قبول سمت نمایند. این امر دال بر آن است که آنان با علم به تکالیف این سمت، عهده دار آن گردیده اند. ( ماده 17 ل. ا. ق. ت )
14- از تاریخ قبول کتبی سمت توسط مدیران و بازرسان شرکت تشکیل شده محسوب می گردد. ( ماده 17 ل. ا. ق. ت )
15- اساسنامه مصوب مجمع عمومی موسس، صورت جلسه مجمع عمومی موسس و اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم می گردد و نهایتاَ شرکت به ثبت می رسد. ( ماده 18 ل. ا. ق. ت )
16- بدیهی است که مدارک مذکور در بند قبل توسط مدیران منتخب به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود. بنابراین ثبت شرکت سهامی عام توسط اولین مدیران شرکت صورت می گیرد.
17- تا تشکیل اولین مجمع عمومی سالانه، دعوت ها و اطلاعیه های شرکت در دو روزنامه کثیرالانتشار منتشر می گردد. یکی در روزنامه تعیین شده توسط مجمع عمومی موسس و دیگری روزنامه ای که توسط وزارت اطلاعات و جهانگردی ( اداره آگهی های وزارت فرهنگ و ارشاد ) تعیین می شود. ( تبصره ماده 17 ل. ا. ق. ت )
18- موسسین نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و ثبت شرکت انجام می دهند، مسئولیت تضامنی دارند چه شرکت تشکیل گردد و چه تشکیل نگردد. ( ماده 23 ل. ا. ق. ت )

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی عام

مرحله اول: (مرحله تشکیل و تحصیل اجازه پذیره نویسی )
1- دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی که بایستی به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد.
2- دو نسخه طرح اساسنامه تکمیل شده
3- دو نسخه اظهارنامه ی تکمیل شده
4- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت موسسین
5- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه (حداقل 35% از 20 % سرمایه تعهد شده)
6- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
7- اصل مجوز اولیه از سازمان بورس و اوراق بهادار
8-تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام پیشنهادی های و همچنین فیش واریزی مربوطه
مرحله دوم: ( مرحله ایجاد و ثبت شرکت های عام سهامی)
1- دو نسخه اساسنامه که به تصویب مجمع عمومی موسس رسیده باشد.
2- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین متضمن تصویب اساسنامه تعیین،اعضاء هیئت مدیره،انتخاب بازرسان و روزنامه های کثیرالانتشار
3- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره
4- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت(در صورتیکه قسمتی از سرمایه موسسین بصورت غیر نقدی باشد)
5- اصل مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار(مجوز ثانویه)
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید. 
موسسه حقوقی ثبتیکال با کادری متخصص و مجرب در زمینه های 
1. ثبت شرکت 
2. ثبت تغییرات شرکت 
3. ثبت برند و علائم تجاری ( مشاوره جهت انتخاب نام مناسب برای برند، استعلام برند )
4. ثبت اختراع 
5. ثبت طرح صنعتی 
6. خدمات کارت بازرگانی 
7. اخذ جواز تاسیس
8. اخذ رتبه پیمانکاران و مشاوران محترم 
9. خدمات مشاوره حقوقی و وکالتی 
خدمات خود را به صورت ویژه ارائه می نماید.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

مواد غذایی به عنوان یکی از حیاتی ترین موادی که بشر جهت ادامه حیات بدان نیازمند می باشد و سلامت جامعه در گرو سلامت آن می باشد، همواره از اهمیت ویژه هایی برخوردار بوده است. در تعریفی از مواد غذایی آمده است : هرماده ای که برای تغذیه و حمایت بدن انسان مصرف شود ماده غذایی نام دارد ماده غذایی اکثرا منشا ء حیوا نی یا گیاهی دارند که حاوی مواد مغذی ضروری برای بدن انسان هستند.
با توجه به توضیحات ارائه شده به اهمیت و ضرورت نظارت بر فعالیت افراد درزمینه صنایع غذایی پی می بریم. و در همین راستا به بررسی شرایط و ضوابط ثبت شرکت مواد غذایی می پردازیم:
در نخستین گام جهت  ثبت شرکت مواد غذایی اخذ مجوز از اداره ی مربوطه و کسب پروانه ی لازم از سازمان غذا ضرورت دارد. مجوز بهداشتی به پروانه ای اطلاق میشود که جهت تاسیس ، بهره برداری مسئول فنی وساخت محصولات مشمول قانون مواد خوراکی ، آشامیدنی، آرایشی وبهداشتی صادرمیگردد و پروانه تاسیس به مجوزی اطلاق میگردد که پس از صدور پروانه بهره برداری صنایع یا جهاد سازندگی وبراساس اصول ضوابط مربوطه که قبلاً هماهنگ شده است توسط اداره کل نظارت برمواد غذایی صادر می شود .
همچنین توجه داشته باشید که شرکت پخش مواد غذایی، از همان ابتدا نیاز به یک انبار که با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت داشته باشد دارد.
در رابط با انتخاب قالب فعالیت شرکت نیز باید اشاره نمود که می توانید جهت ثبت شرکت مواد غذایی به دو شکل سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود امکان اقدام نمایید.    
شرایط ثبت شرکت مواد غذایی سهامی خاص
 -1حداقل 3 نفز عضو + 2نفر بازرس
-2حداقل 35 در صد سرمایه نقدا پردااخت شود
-3حداقل سرمایه 1000000ریال

مدارک لازم برای ثبت شرکت  مواد غذایی سهامی خاص
-1کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا -2امضای اقرار نامه   
-3اصل گواهی عدم سو پیشینه
-4اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
-5تنظیم وکالتنامه بنام وکیل ، (چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)
شرایط ثبت شرکت مواد غذایی با مسئولیت محدود   
 -1وجود حداقل 2 نفر عضو
 -2حداقل سرمایه 10.0000 ریال
 -3تعهد با پرداخت کل سرمایه
مدارک لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی با مسئولیت محدود
 -1کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا
-2اصل گواهی عدم سو پیشینه
-3امضای اقرار نامه
-4مجور در صورت مجوزی بودن موضوع   
در صورتی که مایل هستید مراحل ثبت را شخصا دنبال نمایید،  می بایست نسبت به تهیه ی شرکتنامه(برای شرکت های مسئولیت محدود)،اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت اقدام نمایید و با ورود به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها،مراحل ثبت شرکت را گام به گام طی کنید و مدارک نامبرده را در سامانه بارگذاری کنید.
و در گام بعدی،چنانچه اطلاعات را به درستی در سامانه درج کرده باشید از شما خواسته می شود تا مدارک را از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.پس از ارسال مدارک،کارشناس مربوطه مدارک متقاضی را مورد بررسی قرار می دهد تا بی نقص بودن آن احراز گردد.چنانچه کارشناسان هیچگونه ایرادی در مدارک مشاهده ننمایند،از متقاضی دعوت به عمل می آورند تا همراه با اصل مدارک جهت اخذ امضا و تطبیق مدارک به اداره رجوع نماید.پس از تایید و امضای رییس اداره،آخرین مرحله جهت ثبت شرکت مواد غذایی،درج آگهی شرکت در روزنامه رسمی می باشد.پس از درج در روزنامه، کار ثبت به پایان رسیده است.
توجه داشته باشید در صورت تمایل میتوانید انجام تمامی این مراحل را به کارشناسان زبده ثبتی کال بسپارید تا مراحل ثبت با سرعت و کیفیت هر چه بهتر انجام پذیرد.
با سپاس از همراهی شما عزیزان.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

پتروشیمی یکی از شاخه های علم شیمی می باشد که به مطالعه و تولید فرآرده ها نفت و گاز می پردازد .از نظر لغوی این واژه ی از دو کلمه (پترول ) و ( شیمی ) ترکیب شده است که به معنای فرآرده های حاصل از نفت و گاز می باشد.
به عبارت دقیق تر پتروشیمی شامل ان دسته محصولات شیمیایی است که از طریق تغییر شکل یافتن یا فعل و انفعلات قسمتی از هیدروکربورهای نفت و گاز طبیعی با سایر مواد تهیه می شود .
پتروشیمی یکی از صنایع حائز اهمیت در جوامع می باشد خصوصا برای کشورهایی که مانند کشور عزیزمان که دارای ذخایر غنی نفت و گاز می باشد . محصولات حاصل از صنعت پتروشیمی نیز دارای موارد استعمال عمومی و صنعتی متعدد از قبیل پارچه ، نایلون ، دار کرون ، پشم و پنبه مصنو عی ، و لوازم الکتریکی ، کود شیمایی ، حلا ل ها ، مواد پاک کننده و بسیاری محصولات دیگر است.
در حال حاضر ایران به عنوان چهارمین تولید کننده نفت جهان و دارا بودن دومین ذخایر بزرگ گاز80  در صد در امد های صادراتی خود را از نفت و گاز تامین می کند و به همین دلیل این صنعت در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و شرایط  جوامع امروزی به نوعی است که محصولات پتروشیمی بخش عمده ایی از محصولات مورد استفاده انسانها را تشکیل می دهد و زندگی بدون آن بسیار مشکل است و با توجه به نقش کلیدی صنایع وابسته نفت و گاز و هم گام آن افزایش روز افزون تقاضای بهروری،نیروی انسانی، مشارکت جامعه در این زمینه نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. لذا ثبت شرکت در این رشته نیز دارای اهمیت ویژه می باشد.
جهت ثبت شرکت پتروشیمی در ابتدا  نیاز به تصمیم گیری در رابطه با قالب شرکت دارید ، که شرکت  پتروشیمی نیز همانند بسیاری از شرکت ها بیشتر در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود قابل ثبت می باشد. پس از این مرحله در رابطه با  نام شرکت ، میزان سرمایه شرکت ، و مشخص کردن صاحبان سهم و میزان سهم الشرکه هر یک از انان (با توجه به قالب شرکت) ، تعیین مدیران شرکت و سمت ان ها تصمیم گیری نمایید.
جهت ثبت شرکت پتروشیمی،شرایط و مدارکی لازم اس که در این بخش از مقاله به آن اشاره می نماییم:
شرایط ثبت شرکت پتروشیمی سهامی خاص   
حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضا باشند)
– حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود .
– حداقل سرمایه 1000000ریال
مدارک لازم جهت ثبت شرکت پتروشیمی سهامی خا ص
1-کپی مدارک شناسایی کلیه اعضا (کارت ملی و شناسنامه)
2-امضای اقرارنامه
3-اصل گواهی عدم سوپیشینه
4-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
5-تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)
شرایط ثبت شرکت پتروشیمی بامسئولیت محدود
وجود حداقل 2 نفر عضو
– حداقل سرمایه 10.0000 ریال
– تعهد با پرداخت کل سرمایه
مدارک لازم جهت ثبت شرکت پتروشیمی با مسئولیت محدود
1-کپی مدارک شناسایی(کپی شناسنامه و کارت ملی)
2-اصل گواهی عدم سوء پیشینه
3-امضای اقرارنامه
4-مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
در اخرین مرحله نیز  نسبت به تهیه ی شرکتنامه (برای شرکت های مسئولیت محدود)،اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت اقدام نمایید .
در انتها امیدواریم مطالعه این مطلب جهت افزایش اطلاعات ثبتی شما عزیزان مفید باشد. همچنین جهت انجام تمامی امور ثبتی با بهترین کیفیت همواره در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

علم پزشکی به عنوان یکی از حیاتی ترین علوم جهت بقای انسان همواره از جایگاه ویژه ایی در جوامع برخوردار بوده است و همگام با پیشرفت تکنولوژی علم پزشکی ابزاری را در اختیار گرفته است که تجهیزات پزشکی نامیده می شود که در واقع مکمل علم پزشکی می باشند و شاید امروزه فعالیت و استفاده از این علم بدون این ابزار غیر ممکن باشد.
این تجهیزات با توجه به اهمیت سلامت جامعه در قالب ها و شکل های مختلف و توسط افراد حقیقی و حقوقی صاحب صلاحیت تهیه و به بازار عرضه می شوند.
فعالیت این قبیل شرکت ها شامل مواردی مانند: واردات و توزیع کلیه محصولات و تجهیزات پزشکی، چشم پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و بیمارستانی از شرکت های معتبر،  تجیزات اورژانس و تجهیز کلینیک های جراحی عمومی، تخت های بیمارستانی، و غیره …….می باشد . که تمامی این موارد به نوعی جز تجهیزات و وسایل پزشکی شناخته می شوند .
در این مقاله به شرح شرایط ثبت شرکت های تجهیزات پزشکی و شرایط و ضوابط حاکم بر آن خواهیم پرداخت: در ابتدا توجه داشته باشید که جهت ثبت شرکت پزشکی اخذ مجوز و یا موافقت اصولی از مراجع ذیصلاح ضروری است . بر اساس ماده 4 ضوابط شناسنامه متقاضیان فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی باید از ادراه کل (شناسنامه فعالیت ) اخذ نمایند.
شناسنامه فعا لیت متقا ضی مجوزی است که به متقا ضی فعالیت در هر یک از  موضوعات فوق الذکر در صورت دارا بودن شرایط مربوطه ، تو سط اداره کل ارایه می گردد .
مراحل صدور مجوز برای تجهیزات پزشکی   
1-تعیین کد تجهیزات پزشکی
2- تکمیل فرم ثبت وسیله توسط شرکت تولید کننده خارجی
3-ثبت شرکت در اداره کل تجهیزات پزشکی .
4-ارائه فرم تکمیل شده به همراه سایر مدارک مورد نیاز به اداره کل توسط شرکت نمایندگی.
زمینه هایی که افراد متقاضی ثبت شرکت تجهیزات پزشکی می توانند در آن اقدام به فعالیت نمایند به شرح زیر می با شند :
1-طبق ماده 15 آئین نامه تجهیزات پزشکی: شرکت تولیدی وسایل و تجهیزات پزشکی ثبت نمایند .
2-طبق ماده 24 آئین نامه تجهیزات پزشکی اقدام به واردات وسایل و تجهیزات پزشکی بنمایند.
3-طبق ماده 41 آئین نامه تجهیزات پزشکی اقدام به صادرات وسایل و تجهیزات پزشکی بنمایند.
4-مطابق با ماده 49 آئین نامه تجهیزات پزشکی به امر توزیع و عرضه وسایل و تجهیزات پزشکی مبادرت کنند .
5-مطابق با ماده 32 آئین نامه تجهیزات پزشکی در حوزه خدمات پس از فروش وسایل و تجهیزات پزشکی وارد شوند.
  6- طبق مصوبه کمیته تجهیزات پزشکی به عنوان مشاور و تجهیز کننده مراکز پزشکی و درمانی مبادرت نمایند .
7-طبق مصوبه کمیته تجهیزات پزشکی می توانند فعالیت های کنترل کیفی مربوط به تجهیزات پزشکی مبادرت نمایند .
8-طبق مصوبه کمیته تجهیزات پزشکی اقدام به ارائه خدمات پس از فروش به عنوان شرکت ثالث بنمایند .
  9-به عنوان مشاور فنی تجهیزات پزشکی فعالیت نمایند .
10-به عنوان ممیز و ارزیاب تجهیزات پزشکی فعالیت نمایند .
ثبت شرکت پزشکی به دو نوع شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود امکان پذیر می باشد .
شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص
  1-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
  2-حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود .
3-حداقل سرمایه 1000000ریال
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص   
  1-کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)
  2-امضای اقرارنامه
  3-اصل گواهی عدم سوپیشینه
  4-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی بامسئولیت محدود
  1-وجود حداقل 2 نفر عضو
  2-حداقل سرمایه 10.0000 ریال
  3-تعهد با پرداخت کل سرمایه
مدارک ثبت شرکت تجهیزات پزشکی با مسئولیت محدود   
  1-کپی مدارک شناسایی(کپی شناسنامه و کارت ملی)
  2-اصل گواهی عدم سوء پیشینه
3-امضای اقرارنامه
  4-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
  به امید رضا یت شما .


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

همان طوری که اسم تجاری معرف تجارتخانه و کالایی است که تاجر عرضه می نماید علامت تجاری هم بیانگر همین معنی است به این جهت در ماده یک قانون ثبت علایم و اختراعات مصوب اول تیرماه 1318 از آن چنین تعریف به عمل آمده است :
علامت تجاری عبارت است از هرگونه علامتی اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر و … که برای امتیاز و تشخیص لوازم صنعتی و تجاری تعیین و انتخاب می شود علامت تجاری معرف و مشخص کننده محصولی است که تحت آن علامت عرضه می گردد چرا که نمی توان از یک نام به عنوان علامت تجاری استفاده نمود. علامت تجاری در صورتی که برابر ماده 2 قانون ثبت علائم و اختراعات به ثبت رسیده باشد انحصاری است یعنی مخصوص کسی است که آن را به ثبت رسانیده و تجار دیگر حق استفاده از آن را نخواهند داشت.

  • حق الثبت علائم تجاری

برابر بند ” د ” ماده یک قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 28 / 12 / 1373 حق الثبت علایم و اختراعات مصوب سال 1310 به ترتیب ذیل دریافت می گردد .
1- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان ایرانی بدون احتساب بهای ورقه دوازده هزار ( 12000) ریال
2- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان غیر ایرانی بدون احتساب بهای ورقه یکصد هزار (100.000) ریال
3- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان ایرانی مقطوعاَ بیست و هشت هزار (28000) ریال
4- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان غیرایرانی مقطوعاَ یک میلیون و دویست هزار (000. 200. 1) ریال
5- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بابت هر طبقه اضافی برای متقاضیان ایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت پنج هزار (5000) ریال.
6- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بایت هر طبقه اضافی برای متقاضیان غیرایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت سی هزار (000. 30) ریال.
به این ترتیب ملاحظه می گردد که برای ثبت علایم تجاری اعم از اظهارنامه و طبقات محصول به موجب قانون مبالغی تعیین گردیده که باید به حساب دولت واریز گردد.
نکته :
– علاوه بر هزینه های واریزی ، هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت که معمولاَ هزینه ی هر روزنامه ی رسمی بالای یکصد هزار تومان می باشد.

  • نحوه ی پرد اخت هزینه ثبت برند در موسسه ی ثبتیکال

یکی از امتیازات مهم موسسه ثبتیکال نسبت به موسسه های دیگر این است که شما از ابتدا تا انتهای کار هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کنید و در صورت ” رضایتمندی” ، در انتهای کار این هزینه را پرداخت می کنید.
کلیه ی مراحل ، توسط وکلای مجرب این مجموعه بدون نیاز به حضور شما انجام می پذیرد.

  • خدمات موسسه ثبتیکال در راستای تضمین بهبود روند ثبت برند شامل موارد ذیل می باشد :

_مشاوره رایگان حقوقی
_مشاوره جهت انتخاب نام مناسب برای برند
_استعلام برند
_ارائه ی خدمات با حداقل هزینه و بدون پیش پرداخت ( با تضمین عودت وجه )
_ ارائه ی خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن
متقاضیان محترم ثبت برند می توانند در صورت مواجه شدن با هر گونه سوالی در رابطه با هزینه ی ثبت برند خود با ما تماس حاصل فرمایند. کارشناسان ما از طریق مشاوره حقوقی رایگان شما را راهنمایی خواهند کرد.


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

برای ثبت علامت تجاری باید اظهارنامه ای به زبان فارسی تنظیم شود و دارای تاریخ و امضاء باشد و نکات ذیل در آن درج گردد. 
1- مشخصات و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت و قید اینکه مرکز اصلی موسسه تجاری در کجا قرار دارد.
2- در صورتی که اظهارنامه به وسیله وکیل تنظیم شده باشد مشخصات و اقامتگاه وکیل باید قید گردد.
3- رشته تجارت مشخص گردد که مثلاَ تجارت فرش است یا لوازم ماشین یا مواد غذایی و غیره .
4- شرح نوع کالا یا محصولاتی که علامت برای تشخیص آن انتخاب گردیده است با تعیین نوع طبقات.

  • ضمائم اظهارنامه

از جمله مدارکی که ضمیمه اظهارنامه می شود مدارک ذیل را می توان نام برد :
1- نسخه اصلی یا رونوشت مصدق آن هرگاه تقاضا به وسیله وکیل به عمل آمده باشد.
2- ده عدد نمونه علامت .
3- بر روی هر نمونه مهر شعبه ثبت شرکت ها و علائم تجاری زده می شود.
4- در صورتی که علامت در خارج به ثبت رسیده باشد. رونوشت آن که به تایید اداره صادر کننده زبان اصلی رسیده باشد باید ضمیمه شود و ترجمه آن به فارسی نیز پیوست گردد.
5- در صورتی که علامت برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی از زارعین ( زعفران بیرجند ) یا صنعتگران یا تجار یا محصول یک شهر ( پسته رفسنجان ) یا یک ناحیه از کشور باشد گواهی مقامات صلاحیتدار نیز باید ضمیمه گردد.
مقامات صلاحیتداری که اداره ثبت مکلف به قبول گواهی آن ها می باشد عبارتند از :
اتحادیه صنفی، اطاق بازرگانی یا صنایع ، شهرداری ، فرمانداری
نکته :
– شخصی که تقاضای ثبت چند علامت را می نماید باید برای هر یک اظهارنامه جداگانه تنظیم نماید.
– هر اظهارنامه معمولاَ در سه نسخه نوشته می شود.

  • بررسی اظهارنامه

هر اظهارنامه از تاریخ وصول ظرف 15 روز از جهات ذیل مورد بررسی قرار می گیرد :
1- از لحاظ شکل آن که مطابق قوانین و مقررات باشد و هرگاه نواقصی داشته باشد . چنانچه تقاضا در ایران به عمل آمده باشد تا دو ماه و در صورتی که تقاضای ثبت وسیله کسانی که در خارج اقامت دارند شده باشد تا 6 ماه مهلت رفع نقص داده می شود.
2- از  جهت اینکه طبقه نوع کالا با طبقات مربوط تطبیق نماید و در صورت عدم مطابقت کالا با طبقه مندرج در اظهارنامه به درخواست کننده ابلاغ می شود تا نسبت به اصلاح نوع طبقه اقدام نماید.
3- در صورتی که مانعی برای ثبت علامت تجاری وجود نداشته باشد، یک آگهی در روزنامه منتشر می شود در آگهی مزبور خصوصیات کالا و مشخصات صاحب علامت قید می گردد.

  • ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری با قید نکات ذیل در دفتر مخصوصی انجام می شود .
1- تاریخ و شماره ترتیب اظهارنامه
2- تاریخ و شماره ثبت علامت و مشخصات و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت
3- الصاق یک نمونه از علامت به محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
4- اخذ حق الثبت و حقوق دریافتی برای هر طبقه .
5- امضا درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد.

  • گواهی تایید ثبت علامت تجاری

پس از آنکه علامت تجاری به ثبت رسید گواهی ثبت با الصاق یک نمونه کامل آن به صاحب علامت داده می شود و نکات ذیل در آن قید گردد :
1- تاریخ وصول اظهارنامه و شماره ثبت آن در دفتر ثبت اظهارنامه.
2- تاریخ ثبت علامت و شماره ثبت آن .
3- اسم و شغل و تابعیت و اقامتگاه صاحب علامت.
4- نوع مال التجاره و یا محصول و یا طبقات علامت مزبور.
5- در صورتی که علامت قبلاَ در کشورهای خارج ثبت شده باشد تاریخ و شماره و محل ثبت آن .
6- تاریخ صدور تصدیق .
7- مدت اعتبار علامت.
8- امضاء رئیس شعبه ثبت علایم تجاری و مدیر کل اسناد و املاک.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در زمینه ثبت برند با ما تماس حاصل فرمایید. 
با شما هستیم ..


ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

مطابق ماده (3) قانون صادرات و واردات هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارد. در این ماده آمده است :
مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن‌ایران صادر و به تأیید وزارت بازرگانی می‌رسد.
این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یکسری شرایط خاص اخذ خواهد شد. اعتبار کارت بازرگانی در مرحله صدور، فقط یک سال خواهد بود.تمدید کارت بازرگانی برای نوبت اول و دوم هر مرتبه به مدت یک سال انجام می پذیرد. تمدید کارت پس از پایان سه دوره یک ساله فوق، با مدت اعتبار دو یا سه سال امکان پذیر می باشد.
• فواید واهمیت کارت بازرگانی:
– واردات از منطقه آزاد تجاری
– صادرات کالا
– ثبت سفارشات و ترخیص کال
– اقدام برای حق العمل کاری در گمرک می باشد
“ذکر این نکته حائزاهمیت است که:اشخاص حقیقی در قانون صادرات واردات شامل “:
الف) اشخاص حقیقی ایرانی وب) اشخاص حقیقی غیر ایرانی میباشند واشخاص حقوقی( اعم از اینکه تشکیل و ثبت آن‌ها در ایران بوده یا تشکیل آن‌ها در خارج ازکشور بوده و سپس در ایران به ثبت رسیده باشند) شامل  :
1) مدیران عامل و رییسان هیأت مدیره شرکت
2) مدیران شرکتهای تعاونی
3) شرکتهای دولتی
4) شرکتهای موضوع قانون حفاظت میباشند.
در اجرای ماده (3) قانون،صادرات وواردات شرایط صدور(اشخاص حقیقی ایرانی واشخاص حقیقی غیر ایرانی)، تمدید و ابطال کارت بازرگانی و موارد معافیت از داشتن آن، به شرح زیر اعلام می‌گردد:

  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی یکی از زیر شاخه های رشته معماری است که به طور تخصصی به طراحی و اجرای محیط های داخلی و بعضا بیرونی می پردازد و اهمیت طراحی مناسب فضای داخلی منزل و و محیط کار و تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس ارامش امری است غیر قابل انکار .
البته باید اشاره نمود که قدمت این رشته از اغاز بشریت و دوران غارنشینی میباشد ،دورانی که انسان های اولیه برای زندگی به غارها پناه می بردند و با تراشیدن سنگ ها و ترسیم نقاشی های زیبا بر روی دیواره ها سعی در زیباتر نمودن محیط پیرامون خود داشته اند
این رشته که امروزه در ایران افراد به اهمیت آن بیش از پیش پی برده اند رشته ایی در حال رشد و تکامل است .لذا افراد بسیاری مشتاق به فعالیت در این رشته می باشند.
قوانین، مراحل و شرایط ثبت شرکت طراحی داخلی:
شرکت سهامی خاص یا با مسئولیت محدود مناسب ترین قالب جهت ثبت شرکت طراحی داخلی می باشد. توجه داشته باشید چنا نچه شرکت شما تولیدکننده باشد می با یست از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و در صورتی که شرکت طراحی و معماری باشد باید از اتحاد یه یا انجمن صنفی مرتبط مجوز لازمه را کسب نمایید.
شرایط ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی
– داشتن حداقل 25 سال سن
– داشتن حداقل مدرک دیپلم
– کارت پایان خدمت اعضا (ویژه آقایان)
– نداشتن هیچگونه سوء پیشینه کیفری برای اعضا
– نداشتن اعتیاد
– عدم اشتغال اعضا و هیئت مدیره شرکت در حوزه های دیگر
– مدیران و اعضای شرکت در حال تحصیل نباشند.
– مدیران و اعضا شرکت باید حداقل 2 سال فعالیت مرتبط در زمینه موضوع طراحی و در نظر گرفتن صلاحیت شغلی را داشته باشد.
-داشتن سند تجاری یا اداری برای آدرس شرکت
– محل آدرس شرکت در بازار صنفی مربوطه
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی
– تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت طراحی
– کپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت اعضا
– اخذ گواهی عدم سوء پیشینه
– ارائه اقرارنامه با امضای مدیریت
– ارائه عکس اعضای هیئت مدیره شرکت
– ارائه رسید پرداخت هزینه های ثبتی
– ارائه آدرس و کد پستی شرکت
– ارائه وکالتنامه وکیل (در صورتی که امور ثبتی توسط وکیل انجام می شود)
مراحل ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی
– تکمیل کلیه صفحات اساسنامه و امضاء آن توسط شرکا
– تکمیل کلیه صفحات تقاضانامه و امضاء آن توسط شرکا
– تکمیل صفحات صورتجلسه و امضاء آن توسط شرکا
– انتخاب 5 نام به ترتیب اولویت و وارد نمودن در سامانه اداره ثبت شرکت ها
– اخذ مجوز از ارگان های مربوطه و ارائه مدارک لازم به اداره محترم ثبت شرکت ها
– در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی ، کارشناس اداره ثبت شرکت ها اقدام به تهیه پیش نویس آگهی ثبت نموده و سپس تشکیل پرونده داده و در روی آن از لحاظ تکمیل امضا گواهی می نماید. سپس دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده شرکت،ضبط و نسخه دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می شود و این سند “سند ثبت شرکت” است.
– درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران.
پس از تشکیل شرکت نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی، تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید.
در انتها با تشکر از همراهی عزیزان اعلام می نماییم شرکت ثبتی کال با کیفیت متفاوت در ارائه خدمات جهت ثبت انواع شرکت در خدمت شما عزیزان می باشد.


ثبت شرکت ثبتیکالhttps://sabticall.com

  • ایده ای
  • ۰
  • ۰

طبق ماده 114 قانون تجارت :
” شرکت بامسئولیت محدود در موارد ذیل منحل می شود :
الف- در مورد فقرات 1و 2و 3 ماده 93 ؛
ب- در صورت تصمیم عده ای از شرکاء که سهم الشرکه آن ها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد؛
ج- در صورتیکه به واسطه ضررهای وارده نصف سرمایه شرکت از بین رفته و یکی از شرکاء تقاضای انحلال کرده و محکمه دلایل او را موجه دیده و سایر شرکاء حاضر نباشند، سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می گیرد، پرداخته و او را از شرکت خارج کنند؛
د- در مورد فوت یکی از شرکاء ، اگر به موجب اساسنامه پیش بینی شده باشد “.
الف – فقرات 1 و 2و 3 ماده 93 که در قسمت الف درج شده است، عبارتند از موارد کلی که موجب انحلال کلیه شرکت ها می باشد، به شرح ذیل :
1- وقتی که شرکت مقصودی را که برای آن تشکیل شده بود انجام داده یا انجام آن غیرممکن شده باشد؛
2- وقتی که شرکت برای مدت معینی تشکیل و مدت منقضی شده باشد ؛
3- در صورتیکه شرکت ورشکست باشد.
ب- انحلال شرکت بامسئولیت محدود با تصمیم عده ای از شرکاء که سهم الشرکه آن ها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد موارد انحلال شرکت بامسئولیت محدود را خیلی سهل تر از موارد انحلال سایر شرکت های دیگر نموده، زیرا در شرکت های تضامنی و نسبی و شرکت های مختلط غیرسهامی برای انحلال شرکت تراضی تمام شرکاء و برای شرکت های سهامی و شرکت های مختلط غیرسهامی رای مجمع عمومی فوق العاده که به اکثریت دو ثلث آراء انتخاب شده باشد، برای انحلال شرکت لازم است.
ج- انحلال شرکت به تقاضای یکی از شرکاء از طریق دادگاه ، مقررات انحلال شرکت را نزدیک به شرکت های تضامنی و نسبی و شرکت های مختلط غیرسهامی می نماید. در صورتیکه در مورد شرکت های سهامی و شرکت های مختلط سهامی شرکاء به طور انفرادی دارای چنین حقی نیستند، زیرا در شرکت های با مسئولیت محدود شخصیت شرکا تا اندازه ای دخالت دارد و شرکاء باید با یکدیگر توافق داشته باشند و علاوه بر آن شرکاء دارای آن اختیاراتی که برای مجامع عمومی شرکت های سهامی پیش بینی شده است نبوده و در صورتیکه مدیر شرکت برای مدت نامحدودی تعیین شده باشد، به هیچ وجه نمی توانند مانع عملیات او گردند. ولی این تقاضا منوط است به اینکه اولاَ به واسطه زیان های حاصله نصف سرمایه شرکت از بین رفته باشد و ثانیاَ محکمه دلایل متقاضی را راجع به انحلال شرکت موجه تشخیص دهد و ثالثاَ سایر شرکاء حاضر نباشند سهمی را که به او در صورت انحلال تعلق می گیرد بپردازد و او را از شرکت خارج نمایند.
د- به طوریکه گفته شد در شرکت های بامسئولیت محدود شخصیت شرکاء بین آن ها اهمیت دارد، ولی این موضوع از لحاظ شرکت و کسانی که با آن معامله می کنند، چندان تاثیری ندارد، به این جهت در صورتیکه اساسنامه شرکت ساکت باشد تغییر شرکاء شرکت به امور شرکت لطمه وارد نمی سازد.
در صورت فوت یکی از شرکاء سهم الشرکه متوفی قهراَ به وراث او منتقل می گردد و چون شرکاء دیگر نمی توانند از این امر جلوگیری کنند، در صورتیکه برای شخصیت شرکاء اهمیت مخصوصی قائل گردد و به این ترتیب از ورود شرکای دیگر در شرکت جلوگیری می کنند. بنابراین فوت یکی از شرکاء در صورتی باعث انحلال شرکت می گردد که این موضوع در اساسنامه شرکت و در صورت عدم تنظیم اساسنامه در شرکتنامه پیش بینی شده باشد.
به طوریکه ملاحظه می شود، قانون ، ورشکستگی یا محجوریت یکی از شرکاء را موجب انحلال شرکت ندانسته است ، زیرا در این صورت در شخصیت شریک تغییری حاصل نمی شود. بدیهی است شرکاء در هر مورد می توانند به اکثریت عددی شرکاء که دارای لااقل سه ربع سرمایه شرکت باشند اساسنامه را تغییر داده و ماده مربوط به انحلال شرکت را در صورت فوت یکی از شرکاء تغییر دهند. ولی آیا ممکن است بعد از فوت یکی از شرکاء نیز این ماده اساسنامه تغییر یابد یا خیر ؟ در صورتیکه شریکی که فوت کرده باشد دارای بیش از یک ربع سرمایه باشد، چون با فوت او اکثریت مذکور در قانون دیگر حاصل نمی شود، بدیهی است که تغییر اساسنامه ممکن نیست. ولی اگر سهم الشرکه شریک فوت شده کمتر از ربع سرمایه شرکت باشد، سایر شرکاء نمی توانند تصمیم به تغییر اساسنامه اتخاذ کنند. ولی موضوعی که باید در نظر گرفته شود اینست که چون شرکت به موجب مقرراتی که در زمان فوت شریک معتبر بوده است با فوت یکی از شرکاء می توانند تصمیم به تغییر اساسنامه اتخاذ کنند. ولی موضوعی که باید در نظر گرفته شود اینست که چون شرکت به موجب مقرراتی که در زمان فوت شریک معتبر بوده است با فوت یکی از شرکاء منحل شده تلقی می گردد، می توان چنین استدلال نمود که بعد از فوت شریک ، دیگر شرکت وجود قانونی ندارد تا بتواند تصمیمی اتخاذ کند.
بنابراین تصمیم شرکاء حتی اگر طبق ماده 111 قانون تجارت اتخاذ شده باشد اعتبار قانونی ندارد. علاوه بر موارد انحلال بالا که ذکر گردید، ماده 100 قانون تجارت مقرر می دارد که : ” هر شرکت با مسئولیت محدود که برخلاف مواد 96 و 97 تشکیل شده باشد، باطل و از درجه اعتبار ساقط است “.
بنابراین در مورد عدم رعایت مواد 96 و 97 اصولاَ شرکتی وجود ندارد که انحلال آن اعلام گردد و چنین شرکتی اگر مبادرت به عملیات نماید، مانند شرکت های عملی تلقی شده و طبق ماده 220 قانون نجارت شرکت تضامنی محسوب گردیده و احکام مربوط به شرکت های تضامنی در مورد آن اجرا می گردد.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
همواره آماده پاسخگویی به سوالات ثبتی شما عزیزان هستیم.


ثبت شرکت ثبتیکالhttps://sabticall.com

  • ایده ای